29 Mart 2010 Pazartesi

Nissan Qashqai 2.0i 4x4 Testi




İş gereği yurtdışı seyahatleri sıklıkla yapan bir kişi olmanın mütemadiyen yorgun olmak, hobilere çok fazla zaman ayıramamak gibi dezavantajları bulunmakta. Bununla birlikte, farklı ülkeler, coğrafyalar kişi ve kültürler tanımak ve bu ülkeleri gezerken farklı otomobiller test etme olanağı bulabilmek de işin avantajlı ve keyifli kısmı haliyle.

Bu seyahatim de artık virajlarından kaldırım taşlarına ezbere bildiğim Güney Batı İsviçre ve Fransa cenahlarında gerçekleşti. Cenevre bölgesinde favori araç kiralama şirketim "Lemans" adlı premium kiralama firmasıdır. Hertz, Avis, Sixth, Alamo gibi kitlesel kiralama firmalarındansa böyle butik bir firmayı tercih etmemin iki pratik nedeni var:

1. Aracı istediğim herhangi bir yerde (otel, cafe, restoran...) bana teslim edip, yine istediğim herhangi bir yerde (havalimanı, vs.) benden teslim alabilmeleri.

2. Kiraladıkları araçların tümünün modelinin en yeni ve donanımlı örneklerinden olması.

 Muasırlığın doruklarını zorlamakta olan Cenevre başta olmak üzere her biri birbirinden meşhur, medeni ve müreffeh olan bu bölge şehirlerini nehir ve göl kıyıları, park ve bahçeleri, şato ve kültürel yapıları ile bir kez daha nüfuz ettikten sonra sıra geldi Lemans'tan kiralayarak bu bölgede yaptığımız Sharkfin Testi konuğuna dair bilgileri vermeğe: Nissan Qashqai 2.0i CVT 4x4.

Dış:







Oldukça albenili bir dış görünümü olduğunu bu aracı daha önce test eden pek çok yazar gibi ben de belirtmiş olayım ilk söz olarak. Bilhassa ön görünümü itibariyle araç R120 kasa (ilk kasa) Mercedes SLK'yı ziyadesiyle andırmakta. Izgarası, kaput üstündeki powerdome'ları ve farları ile adeta ilk nesil SLK'nın SUVlaşmış hali gibi geldi bana ilk görüşte Qashqai. Yandan ve arkadan ise sade hatlarıyla yükseltilmiş bir kompakt segment şehir otomobili görünümünde bu çok tutulan Nissan modeli.

İç:




Orta boyutlardaki bir araç için yeterli bir hacim sunan Qashqai son derece fonksiyonel, kolay kullanılabilir ve şık bir kokpit ve gösterge tablosu dizaynına sahip. Gerek aracı kullanan kişi olarak bendeniz, gerekse co-pilot koltuğunda yer alan eşim kendi alanımıza giren kumandaların ve tuşların kullanımlarını gayet kolay ve başarılı bulduk. Müzik ve iklimlendirme sistemlerinin de sınıf gereklerini rahatlıkla karşılayabilecek nitelikte olduğu Qashqai'ın içi itibariyle eleştirilebilecek temel hususu ise araç içindeki omuz mesafesinin biraz kısıtlı olduğu idi.

Sürüş:




Gelelim esas mevzuya. SUV tarzı araçlardan, özellikle Qashqai'nin içinde yer aldığı crossover segmentinden sürüş namına çok büyük beklentilerde bulunmayacak yeterlikte sürüş deneyimim olduğunu başta belirttikten sonra başlayalım sürüş tecrübemizi aktarmaya.

Öncelikle benzinli ve CVT şanzımanlı bir Qashqai'ın son derece sessiz, hatta yeri geldiğinde şehir hızları itibariyle neredeyse elektrikli araç zannedilebilecek ölçüde sessiz olduğunu belirteyim.

Sessiz sürüş esnasında 140 HP gücündeki motorun, gayet hızlı vites değişimine ve F1 tarzı direksiyon üstü değiştirme pedallarına sahip olan otomatik vitesle uyumlu çalıştığını ve yeri geldiğinde sinirli performans atakları dahi yapabildiğini ifade edeyim.

Buradaki eksi nokta ise, işbu sinirli performans ataklarını yaparken aracın tüketiminin de doğru orantılı hareket ederek 100km'de 12lt sınırlarına dayanması.

Her ne kadar 4x4 aktarma sistemine ve benzinli 2.0 lt bir motora sahip olduğunu bilseniz de modern motorlar itibariyle 12lt tüketim gerçekten başarısız bir rakam.

Bu da demek oluyor ki, bu araçtan hem keyif almak hem de ekonomik bir sürüş yapmak istiyorsanız 2.0 lt dizel motoru tercih etmeniz gerekli.

Aracın yol tutuşuna gelince: düz yolda kararlı bir gidişi olan, rüzgar karşısında da yüksekliğine rağmen başarılı performans çıkartan Qashqai viraşlarda maalesef sportif görünümünden bekleneni veremiyor ve yatma eğilimine giriyor. Benim kullandığım model 4x4 olduğundan herhangi bir kopma veya tehlike yaşamasam da 4x2 (yani önden çekişli) modeli kullananlardan duyduğum virajlara biraz yavaş girmeyi gerektirdiği.

Sonuç:

Kullanışlı boyutları olan sempatik Qashqai'nin kendi sınıfında çok satmasının haklı nedenleri olduğu ortaya çıktı. Doğru donanım ve motor-şanzıman ikilisi ile gönül rahatlığıyla satın alınabilecek bir araç, yalnız 4x4'e gücünüz yetmiyorsa virajlara daha yavaş ve yumuşak girmeniz gerektiğini unutmayınız.

Sharkfin Test Karnesi:

Olumlu:

+Sportif dış görünüm.
+Fonksiyonel ve yeterli kabin.
+Başarılı ses izolasyonu.
+Yeterli performans.
+Düzde ve rüzgarda kararlı yol tutuş.


Olumsuz:

-Omuz mesafesi biraz daha geniş olabilirdi.
-Bagaj crossover için küçük ve kapağı uzun boylular için çok alçak açılıp kafaya çarpabiliyor.
-Benzinli motorda yüksek yakıt tüketimi.
-Virajlarda yana biraz fazla yatıyor.


Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...