25 Şubat 2013 Pazartesi

Mercedes A180 AMG Testi





Küresel ekonomik kriz ve durgunluk atmosferinden ziyadesiyle etkilenen otomotiv endüstrisinde "bütçeye hitabeden" otomobillere kurtarıcı simit gibi bakılmakta malumunuz.

Gelin gelelim yalnızca ekonomik koşullar değil, moda trendleri de günümüzde her sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründe de başarıya ulaşmanın bir diğer önemli kriteri.

Dolayısıyla günümüzde bu sektörde başarılı olmak için bütçeye hitabettiği kadar albenisiyle de dikkat çeken ve gözleri doyuran otomobiller gerekiyor.

Premium otomotiv devi Mercedes de bu trende uydu ve yıllardır mini-mpv sınıfında konumlandırdığı ekonomik-ancak albenisiz A Serisini çok şık ve C-Segmenti kriterlerini karşılar şekilde yeniledi.

Bugünkü test konuğumuz Mercedes A180 AMG, güncel Mercedes Benz ürün gamının en küçük boyutlu ve en uygun fiyatlı üyesinin en üst donanımlı versiyonlarından biri.

Buyrunuz bizzat çektiğimiz fotoları eşliğinde Mercedes A180 AMG 7G-Tronic Test Sürüşü İzlenimimiz:

DIŞ:


Mercedes'in son dönem tüm modelleri, serinin en üst modeli olan, bu işten anlayan kimi çevrelerce şimdiden efsane mertebesinde olarak nitelendirilen, SLS-AMG modelinden hareket alan bir tasarım kimliğine sahip hale geldi. 

Dik konumlandırılmış bir ön ızgara, ızgaranın tam ortasında konumlandırılmış marka kimliği -üç kollu yıldız-, şişkin çamurluklar ve uzun bir motor kaputu: SLS çizgisinden alınarak kendisinde Yeni A-Serisinde yer bulmuş tasarım unsurları. Buna coupe araçlara özgü önden-arkaya yükselen omuz çizgisi, küçük yan cam yüzeyler ve AMG pakete özgü aracı çepeçevre saran aerodinamik paket ilave edildiğinde ortaya çok sportif, bir o kadar da klas görünen bir otomobil çıkmış oluyor. 

Çift egzos çıkışı, 18' ebadında çok kolu sportif AMG jantları ve aracın elektrik mavisi rengi de Yeni A-Serisinin mevcut yakışıklılığının üstüne tabiri caizse "cilayı çeken" ve segmenti içindeki karizmasını tavan yaptıran diğer özellikler. 




İÇ:




Dış görünüm itibariyle herhangi bir kusur bulamadığımız Yeni A-Serisinin kapısını açıp içine kurulduğumuzda bizi görsel ve fiziksel olarak tatmin etse de bildik Mercedes kalitesinden biraz ödün verilmiş bir kabinin karşıladığını tespit ediyoruz.

Yuvarlak havalandırma ızgaraları, kolay kullanımlı multimedya sistemi ve ekranı,  üç kollu ve multifonksiyonlu direksiyon, kafalıkların entegre olduğu tek parça bucket koltukların mevcudiyeti sportif dokunuşların ve ince tasarım jestlerinin aracın içinde de devam ettiğinin açık kanıtları.

Gerek önde, gerekse arka koltukta otururken -aracın boyutları dikkate alındığında- tatminkar ve fonksiyonel bir alan kullanımı bulunduğunu söyleyebiliriz A Serisinin.






Bu kategoride eleştireceğimiz yegane unsur ise giriş kısmında belirttiğimiz materyal kalitesi sorunu. A Serisi Premium segmenti diğer segmentlerden ayıran temel unsurların başında gelen "kalite" algısından malesef nasibini pek alamamış bir model. 

Kapı çerçevelerinde tek taraflı kullanılan fitiller sebebiyle kaportanın içeriden görülebilir olması hem göz zevkini hem de düşük izolasyon sebebiyle yol konforunu olumsuz etkileyen unsurlar. 

Aracın orta konsolu ve kapı içlerinde kullanılan ucuz görünümlü ve sert plastik aksam da yine bildik Mercedes kalite çizgisine yakışmayan özellikler.





Bagaj hacmi sınıfının (C Segmenti) ortalamalarında olan A-Serisi'nin sportif tasarımından kaynaklanan sebeplerden ötürü derin konumlandırılmış bagaj zemini ve dar yükleme eşiği sebeplerinden ötürü kullanışlılık açısından çok da başarılı olamadığını da belirtmiş olalım.

SÜRÜŞ:


Önceki nesil A Serisinin en başarısız olduğu alan olan "Sürüş" kategorisinde Yeni A Serisi başarılı bir çizgi ortaya koyuyor. 

Aracın düzde ve virajda kararlı bir yol tutuşu bulunurken, orta sertlikte seçilmiş süspansiyonlarıyla da gerek konfor gerekse sportif tatlar arayan sürücü ve yolcuları tatmin etmeyi biliyor.

Kapı çerçeveleri içinde ilave fitil bulunmaması sebebiyle yukarıda da belirttiğimiz bir yol ve rüzgar gürültüsü araç kabinine sızıyor özellikle yüksek süratlerde. Ancak aracın sportif kimliğini göz önünde bulundurarak buradan fazla not kırmıyoruz.

Mercedes'in diğer serilerinde de farklı yazılım kombinasyonlarıyla kendine yer bulan yeni nesil direkt enjeksiyonlu 1.6 litre hacmindeki motorun 122HP güç ve 200NM Tork sunan versiyonunun kullanıldığı A180, gayet başarılı performans verileri ortaya koyabiliyor.

9 saniye civarındaki 0-100kms ivmelenmesi ve 202 kms'lik son sürate ulaşmaktaki kararlılığı bizi memnun etti, bu tatminkar performans verilerini ortaya koyarken ortalamada 8 lt/100km gibi bir benzin tüketimi oldu ki bu da gayet kabul edilebilir bir seviyede.

Bu performans ve tüketim başarısında aracın motoru kadar 7-GTronic olarak adlandırılan çift kavramalı 7 ileri otomatik şanzımanının  da rolünün büyük olduğunu belirtelim son olarak. 

SONUÇ:

Mercedes, daha önceleri mini-mpv sınıfında konumlandırdığı A Serisini bu sefer tıpkı ezeli rakipleri olan BMW ve Audi'nin yaptığı gibi C segmentinde konumlandırdı. Şık iç ve dış tasarımı, verimli ve görece ekonomik motorları, geniş standart ve opsiyonel donanım seviyesi ve yeterli boyutları ile adtea sihirli bir formül Yeni A Serisi. Premium segmentin gerektirdiği yüksek materyal kalitesi ve izolasyon koşullarını da sağladığı takdirde sınıfının en başarılısı olması işten bile değil. 



TEST KARNESİ:

Olumlu:
+Albenili ve sportif dış tasarım.
+Fonksiyonel ve şık iç tasarım.
+Sınıfı için yeterli kabin ve bagaj boyutu.
+Başarılı 1.6 litre turbo benzinli motor ve 7 iler çift kavramalı otomatik şanzıman.
+Tatminkar sürüş dinamikleri.


Olumsuz:
-Kimi plastik aksamda premium sınıf için yetersiz malzeme kalitesi.
-Cam çerçevelerinin iç kısmında fitil kullanılmadığı için kabine sızan yol gürültüsü ve düşen kalite algısı.
-Dar bagaj eşiği.


Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...