18 Nisan 2013 Perşembe

Mercedes CLA200 AMG Testi




Otomotiv sektörünün en köklü ve saygıdeğer markalarından Mercedes Benz, üretmekte olduğu ağırbaşlı, konforlu ve lüks otomobiller ile özellikle orta yaş ve üstü yaş grubundaki kişilerin eğer imkanları varsa garajlarını, yoksa hayallerini süsleyen bir mertebededir.

Gelin gelelim 20'nci yüzyılda ağırbaşlılığıyla nam salan Mercedes Benz, 21'inci yüzyılda birbiri ardına piyasaya çıkarttığı sportif görünümlü ve karakterli SLK, CLK, SLS ve CLS gibi modeller ile klasik müşteri profilinden çok daha düşük yaş segmentlerine de göz dikti.

Her geçen gün sportifleşen ve tabiri caizse tazelenen Mercedes - Benz firmasının büyük umutlar bağladığı 2013 yılında dünyanın tüm pazarlarında piyasaya sunmaya hazırlandığı orta sınıf 4 kapılı coupé modeli CLA 16.04.2013 tarihi itibariyle Ülkemizdeki Mercedes-Benz Showroomlarında yerini aldı.

Biz de tüyoyu otomobil sektörüyle en az bizim kadar haşır neşir olan değerli Abimiz Tansel Yalçınkaya bizi bildirdi. Biz de hemen soluğu Mercedes- Benz'in Ankara'daki büyük bayilerinden Koluman Oto'da aldık.

Başlayalım resimlerle birlikte ilk izlenimlerimizi paylaşmaya.

MOTOR/ŞANZIMAN:
Öncelikle belirtelim CLA ülkemize şuan için yalnızca tek motor tipiyle (fabrikanın belirlediği model kodu 200) ithal edilmekte.

1.6 litre direkt enjeksiyonlu yeni kuşak motoru ile CLA200 156HP güç, 250NM tork verilerini ortaya koyuyor. 

Bu güç ve tork 7G-Tronic ismiyle anılan 7 ileri çift kavramalı yarı-otomatik şanzıman ile ön tekerleklere aktarılıyor.

Bu veri ve özelliklerle CLA200, 0'dan 100kms hıza 8.6 saniyede çıkıyor, deniz seviyesinde düz yolda ise 230kms'lik azami hızına ulaşabiliyor.


DONANIM:
CLA 3 Temel donanım tipiyle üretilmekte:

Style, Urban ve AMG

MB'nin Resmi Donanım sitesinden aldığımız tablodan temel donanım farklılıklarını inceleyebilirsiniz. 

Standart donanımUrbanAMG
Dış
Egzoz sistemiÇift egzozlar görünmemektedirParlak paslanmaz çelikten dikdörtgen şekilli çift egzoz çıkışParlak paslanmaz çelikten dikdörtgen şekilli çift egzoz çıkış
Fren--Delikli ön fren diskleri; Mercedes-Benz yazılı fren kaliperleri
SüspansiyonKonfor süspansiyonAlçak spor süspansiyon(konfor süspansiyon isteğe bağlı)Alçak spor süspansiyon
Radyatör ızgaralarıSiyah ızgara; Gümüş paneller, krom süslemelerBaklava desenli radyatör ızgarası; Gümüş paneller, gümüşi-krom süslemelerBaklava desenli radyatör ızgarası; Gümüş pimler, gümüşi-krom süslemeler
TekerleklerAlaşım 10 kollu champion gümüş renkte jantlar, 205/55 R 16 lastikler ve 6.5 J x 16 ebadında
Alaşım 10 kollu titanyum gümüş renkte jantlar, 225/45 R 17 lastikler ve 7.5 J x 17 ebadında (CLA 220 CDI ve CLA 250 ile)
Alaşım 5 çift kollu himalaya grisi jantlar, 225/40 R 18 lastikler ve 7.5 J x 18 ebadındaAMG alaşım 5 çift kollu parlak titanyum grisi jantlar, 225/40 R 18 lastikler ve 7.5 J x 18 ebadında
İç
Kapılarda kolçaklarEnjeksiyon kalıplı tanecikli süslemeler ileKontrast dikişler ve kromajlı süslemeler ileKırmızı kontrast dikişler ve kromajlı süslemeler ile
Vites koluARTICO suni deriARTICO suni deri kontrast dikişlerleDINAMICA mikro fiberden
Tavan döşemesiGriSiyah (tavan döşemesi isteğe bağlı olarak gri)siyah
Direksiyon3 kollu çok fonksiyonlu direksiyon PURNappa deri kontrast dikişli 3 kollu çok fonksiyonlu direksiyon, perfore tutamaklarNappa deri 3 kollu çok fonksiyonlu direksiyon, kırmızı kontrast dikişli, perfore tutamaklar ve düz alt kısım
KoltuklarARTICO suni deri/Coari kumaş döşeme ile spor koltuklarARTICO suni deri/Corumba kumaş döşeme ve kontrast dikişlerle spor koltuklarARTICO suni deri/DINAMICA mikro fiber döşeme ve kırmızı kontrast dikişlerle spor koltuklar
Dekorasyon elemanlarıMatris görünümüGümüş dalga görünümü (isteğe bağlı olarak antrasit dalga görünüm ile)Açık tonlu dikey desenli alüminyum süslemeler
DIŞ:



Ön kısım son dönemdeki tüm MB modelleri gibi über-otomobil SLS'e benzetilmiş. Dik konumlu, devasa yıldızlı panjurun ve kaput üstündeki otomobilin boyuna dikey olarak konumlandırılmış 2 adet güç çıkıntısının (MB terminolojisindeki adı Powerdomes) hakim olduğu ön kısımda, üst modellerde (Urban ve AMG) Led+Bi-Xenon, standart modelde ise halojen ampullerle aydınlanan çatık kaşlı-çekik gözlü agresif bir far tasarımı da kendini gösteriyor.

Tüm bu şık özelliklere AMG paketine özel olarak krom kaplamalı elmas kesim radyatör petekleri 
de eklendiğinde ortaya ciddi manada albenili bir ön görünüm konulmuş oluyor.



Yan profile geçtiğimizde ise ön tasarımdaki cüretkarlığın yerini sadeliğe bıraktığı bir sportiflik gözlemliyoruz. Aracın coupé olduğu arkaya doğru ciddi bir eğimle şekillendirilmiş C sütunu ile ortaya koyulmuş, yine coupé tarzı araçlara özgü büyük kapı sacı/küçük yan pencereler orantısı da CLA'da mevcut. Ön çamurluktan başlayıp arka çamurluğa kadar hafif bir açıyla yükselerek uzanan ters açılı iki çizgi de aracın yan profilini kibarca hareketlendiriyor. 



Tıpkı ön kısım gibi CLA'nın arka tasarımı da iddialı bir duruş sergiliyor. Tıpkı büyük ağabeyi CLS gibi önden arkaya doğru alçalan ve adeta doğal bir kanatçık şeklinde tasarlanan bagaj kapağı, alabildiğine kavisli tasarlanmış arka stopları, AMG donanımına özgü derin görsel solungaçlara sahip sportif tamponu, yarım difüzör şeklinde tasarlanmış tampon alt eteği ve büyük, köşeli krom egzos çıkışlarıyla "ben buradayım" diyor adeta CLA. 



Dış tasarım hakkında son tespitimiz/beğenimiz ise aracın çerçevesiz tasarlanmış kapıları. Coupé segmenti otomobillerin olmazsa olmazı konumunda bulunan çerçevesiz kapıların CLA'ya çok yakıştığı kanaatindeyiz.

İÇ:


İç mekana geçtiğimizde sportif çizginin devam ettiğini görüyor ve olumlu bir ilk yargıyla detaylı incelemeye geçiyoruz. CLA için son derece olumlu değerlendirmeler yazabilirdik, eğer Yeni A ve B Serileriyle geçtiğimiz aylarda karşılaşmamış olsaydık! 

1970'lere göndermede bulunan yuvarlak şekilli havalandırma ızgaraları, mat krom desenli trimleri, altı düz tasarlanmış perfore deri kaplı ve kırmızı el dikişli AMG direksiyonu, modele has mat-krom pedal seti ve sonradan tutturulmuş imajı veren bir ekrana sahip multimedya sistemi; hep A ve B Serilerinden hatırladığımız şık ama CLA gibi iddialı bir araç için biraz sıradan iç donanımlar.

Neyse ki, deri/alcantara kaplı bucket tipi (kafalık ve gövde kısmı bütünleşik) spor koltuklar (Style ve AMG donanımlarında), alabşildiğine geniş B sütunu, çerçevesiz kapılar, iki yönlü açılabilen panoramik tavan, aydınlatmalı kapı eşikleri ve koltukların da içinde yer aldığı ışık paketi ve kapı tutamaklarında kullanılan krom kaplamalarla aracın albenisi iç mekanda da sürdürülebilmiş. 






Dolayısıyla mükemmel diyemiyoruz ama kesinlikle başarılı CLA iç mekan itibariyle. 



Boyutlara gelince: Aracın 4.6 küsur metrelik boyu ve 1.8 küsur metrelik eni 4 kapılı coupé segmentindeki sportif bir araç için gayet tatminkar seviyede. Lakin resimlerden de görülebileceği üzere CLA'nın arka koltuklarında baş mesafesi "biraz" kısıtlı. Bunun temel müsebbibi pek çok günümüz aracında olduğu gibi keskin bir kavisle alçalan C sütunu.  

Yine de bir mukayese yapmak gerekirse CLA'nın iç hacmi, Mercedes'in bir diğer orta sınıf modeli olan C Serisiyle kıyaslandığında (arka kısımdaki baş mesafesi hariç) bariz bir genişliğe sahip. Yukarıdaki resimlerde  1.90m seviyesindeki boyum ve 140  civarındaki ağırlığım ile biraz zor da olsa CLA'ya sığabilirken; aşağıdaki resimde Mercedes C Serisinin arka koltuğuna sığmayı bırakın, oturamayışımı görmektesiniz.



Her ne kadar sportif bir araç olsa da Mercedes CLA'nın geniş bir açıyla açılan bagajı 470 litrelik hacmiyle sınıfının (iki çocuklu aile) beklentilerini karşılayabilecek seviyede.










SÜRÜŞ:


Sportif, agresif, ahenkli ve bir o kadar klas dış görünümüyle gönlümüzü fetheden, iç tasarımı ve donanımlarıyla da başarılı bir çizgi ortaya koyan Mercedes CLA'nın test sürüşünü Mayıs ayının ikinci gününde değerli eşim ile birlikte gerçekleştirdik. Buyrunuz sürüş izlenimlerimi:




CLA'nın kokpitine oturup bildik manyetik Mercedes anahtarını kontağa takıp çalıştırdığınızda ilk karşılaştığınız derin bir sessizlik oluyor. Mercedes A, B ve C Serilerinde de daha önce test etme fırsatını bulduğumuz 1.6 litre hacmindeki turboşarjla aşırı beslenen direkt enjeksiyonlu motor yukarıda saydığıöız modellerde de sessiz diyebileceğimiz tınılarda çalışmaktaydı ama CLA'da öylesine başarılı bir izolasyon yapılmış ki, aracın çalışmakta olduğunu ancak devir saatine baktığınızda anlayabiliyorsunuz desek yerinde olacaktır.


Sürüş pozisyonu sportif bir otomobilde olması gerektiği gibi alçakta konumlandırılmış CLA'nın, AMG pakete özgü düz zeminli,bol kromajlı ve perfore deri kaplamalı direksiyonu ele gayet iyi oturan bir ebat ve tasarımda, bunu da beğendik. 

Tıpkı bir sinyal kolu gibi direksiyon kolonuna entegre edilmiş vites kol(cuğ)unu D konumuna aldıktan sonra cömertçe kromaj kaplanmış pedallardan sağdakine (gaz pedalı) yüklendiğimizde CLA'nın gayet kararlı ve tatminkar şekilde hızlandığını hissettik. 


Çerçevesiz kapılara rağmen "hissedilir" bir sessizlikte yolda ilerleyen CLA'nın kadranına şöyle  bir bakış attığımızda bir solukta 200kms hıza ulaşabildiğini, bu süratten sonra ise biraz nefesi kesilse de düz yolda 230kms'lik son süratine kadar uzayabilecek bir potansiyelde olduğunu gördük.


Gerek düzde, gerekse virajda kararlı bir tutum sergileyen CLA, AMG paketin içerdiği düşük profilli geniş tabanlı lastikler, büyük (18inç) ebattaki jantlar ve spor süspansiyonuna rağmen A ve B tipi yollarda gayet konforlu ve güvenli bir sürüş dinamiği ortaya koydu. 

Tüm bunları yaparken de ortalama 9.5 lt/100km gibi bir benzin tüketim rakamı ortaya koydu ki aracın biz yolcularıyla birlikte ulaştığı yaklaşık 2 tonluk ağırlığı düşünüldüğünde bu gayet normal bir düzeyde düşüncesindeyiz.

Bu kadar olumlu sürüş notunu aktardıktan sonra gelelim olumsuz haneye not ettiğimiz hususlara:




CLA'da önde oturuyorsanız boyunuz ve kilonuz normal standartların üstünde dahi olsa hiç bir rahatsızlık duymadan seyahat edebiliyorsunuz. Gelin gelelim arka koltuk için aynısını söylemek kesinlikle mümkün değil. Aracın müthiş görünümü ve aerodinamik başarısında büyük rolü olan eğimli C sütunu sebebiyle 1.70m'nin üstünde boyu olan yahut cüssesi kilosu sebebiyle irileşen bireylerin arka koltuktaki sınırlı baş mesafesi sebebiyle bilhassa uzun yolculuklarda rahat etmesi mümkün değil. Resimlerde de gördüğünüz üzere 1.90m boy ve 140kg ile "insan irisi" kategorisinde yer alan bendenizin kafası adeta aracın şık tavanını delip de dışarı çıkmak, özgürlüğüne kavuşmak istemekte adeta.



Lakin araç hakkındaki esas olumsuz değerlendirmemiz "hissiyat" alanında oluyor. O kadar agresif görünen, albenili bir araç, üstelik de AMG gibi ilave sportif donanımlar içermesine rağmen, bu kadar mı sportif sürüş karakterinden yoksun olur. Doğrusu sportif araç kullanmayı seven bir sürücü olarak burada hayal kırıklığına uğradım. 

Direksiyon her ne kadar hissizliğiyle meşhur Mercedes modellerine tezat oluştururcasına canlı olsa da şasi ve süspansiyon geometrisi ve ağır kanlı 7G-Tronic şanzıman sizi yolu hissetmekten, sürüş keyfi almaktan "olabildiğince" izole ediyor. CLA45 AMG modelinde İnşallah bu sorunları aşmak için Affalterbach (AMG) mühendislerini ellerinden geleni artlarına koymazlar diye hayıflanarak sürüş izlenimlerimizi sonlandırıyoruz.



TEST KARNESİ 

Olumlu:
+Çok şık ve albenili dış tasarım
+Modern motor/şanzıman ikilisi
+Yüksek sürüş konforu
+Güvenli sürüş karakteri
+Gücüne ve ağırlığına göre tatminkar yakıt tüketimi
+Yeterli performans
+Sınıfına göre yüksek donanım seviyesi
+Farklı iç-dış tasarım detayı alternatifleri
+Sportif ve fonksiyonel iç tasarım
+(Arka Yolcular için baş mesafesi dışında)Tatminkar iç hacim
+Tatminkar bagaj hacmi

Olumsuz:
-Sürüş dinamizmi ve keyfi zayıf (şasi, süspansiyon geometrisi ve şanzıman geliştirilmeli)
-21'inci yüzyılda çubukla açılan motor kaputu
-İç tasarımı daha da orijinal olabilirdi
-Baz modelin (Style) jant/lastik seti gülünç düzeyde küçük seçilmiş
-Urban modelinin standart koltukları bu kadar sportif çizgide bir araca yakışmamış


İLAVE RESİMLER:

Baz model: Style. 16 inch ebadındaki jant/lastik seti abartılı derecede küçük durmuş. Gülünç görünüyor. 

 Baz model: Style. Halojen ampullü farlar ve standart plastik petekli panjur ile kolayca ayırt edebilirsiniz.


 Style paket. Arkadan gizli egzos çıkışları ve standart tamponuyla ayırt edebilirsiniz. 


 Style Paket. Yarı deri, yarı kumaş koltuklarından ayırt edebilirsiniz.


 Style Paket. Piyano siyahı kaplamalı geniş B Sütunu başarılı.


 Style Paket. Belki çok şık değil ama yeterli tüm iç donanım mevcut.


Urban Paket. Kırmızı renk mükemmel durmuş. Jantlar/lastikler başarılı, üzerinde bodykit bulunmaması ve jantlarından ayırt edebilirsiniz.  


 Urban Paket. Açık renkli deri döşemeleri güzel. Lakin standart koltuk tipi bu sportif araca hiç yakışmamış.


 Urban Paket.


Urban Paket. Panoramik cam tavan hem geniş hem de 2 yönlü olarak açılabiliyor. Fevkalade.

 Urban Paket. Geri görüş kamerası şanzıman R konumuna (geri) alındığında gizlendiği kapağın altından otomatik olarak çıkıyor. İnce bir detay.


Yeni Audi Q8 Tanıtıldı

SUV Segmenti gelişmiş ülkelerde en popüler segment halime geldi malumunuz. Öyle ki bu segmentin tıpkı otomobillerde olduğu gibi envai çeşi...