25 Eylül 2013 Çarşamba

Fiat 500L Testi



"Kişiselleştirme"nin, olabildiğince "özel" olmanın tüm sektörlerde olduğu gibi otomotiv sektöründe de trend olduğu günlerde yaşamaktayız malumunuz. Konu otomotiv sektörü olunca, bu popüler kavramlar arasına bir de "crossover" (şehir kullanımı için üretilen arazi aracı havası taşıyan şık ve fonksiyonel otomobiller) kavramını iliştirmek kaçınılmaz oluyor.

Geçtiğimiz haftalarda bu trendlerin tümünü bünyesinde barındıran iddialı bir otomobil olan Renault Captur'u test etmiştik. Test değerlendirmemizden gayet olumlu puanlar almak suretiyle başarıyla ayrılan Captur'dan sonra bu hafta da sizleri Fiat'ın iddialı crossover otomobili 500L ile buluşturuyoruz.

DIŞ:


2si büyük, 2si ortanca ve 2si küçük olmak üzere 6 adet eliptik farın süslediği alabildiğine yuvarlak ve sevimli bir öz görünümü bulunmakta 500L'nin. Kocaman gülümseyen bir ağzı andıran kromajlı Fiat logosu ve minik radyatör ızgaraları da 500L'yi alabildiğine sempatik gösteren diğer unsurlar.


Tavan ve aynalar bir takım, gövde bir diğer takım olmak üzere 2 renkli karoser hatları, içerisine bir çift cam yerleştirilmiş olan geniş A sütunu, donanım tipine göre değişse de hemen hepsinin albenili olarak nitelendirilebileceği alaşım jantları ve kromajlı çıtalarla hareket kazandırılan gayet modern ve şık bir yan profile sahip.


Ön görünümdeki sempatik çizgiyi arka görünüme de taşıyan 4 adet eliptik stop lamba takımı, kocaman 500L amblemi ve yuvarlak bir harmoniyle birleşen bagaj kapağı-tampon ikilisinin mevcudiyetiyle arka görünümü de gayet derli toplu ve şık durumda Fiat'ın yeni cross-overının. 

Fiat 500L'nin dış görünümünü özetle sempatik ve fonksiyonel bulduk. Bununla birlikte, bir crossover araç için biraz fazla kadınsı hatlara sahip olmasından mütevellit daha çok kadın kullanıcıları hedeflediği kanaatine vardık. 


İÇ:


Aracın dışındaki iddialı sempatik çizginin iç kısma geçildiğinde azalarak da olsa devam ettiğini gözlemliyoruz ilk evvela. En üst donanım tipi olan Rockstar'da çift bölgeli dijital klima, Beats Audio üretimi kaliteli bir (navigasyon içermeyen) multimedya sistemi, suni deri-kumaş karışımı koltuk döşemeleri gibi donanımlarla konforlu ve lüks bir atmosfer yaratılmaya çalışılmışsa da; gerek sık rastlanılan işçilik hataları gerekse kullanılan materyallerdeki düşük malzeme kalitesi bu konuda önemli bir olumsuzluk yaratıyor. 


Fiat 500L'nin iç kısmı şık göründüğü kadar geniş bir hacim sunmasıyla da olumlu puanlar alıyor. Gerek ön, gerekse arka koltuklarda toplam 4 yetişkinin rahatlıkla seyahat edebileceği diz ve baş mesafesi bulunmakta. Yalnız aracın dar gövde yapısı sebebiyle arka koltukta 3 yetişkinin seyahat etmesi durumunda bu rahatlığın ciddi oranda azalacağını da not etmiş olalım. 


Buna ilaveten, A ve D sütunlarına konumlandırılmış ilave pencereler ve panoramik cam tavanın etkisiyle 500L'nin en az göründüğü kadar ferah hissettirdiğini de belirtelim.


İç kısımda olduğu gibi, bagaj için ayrılan alanda da hacim sorunu bulunmamakta 500L'nin. Crossover tipi araçlarda günümüz trendi olan çift kademeli bagaj alanı ve ileri-geri kayarak bagaj hacmi ile arka koltuk oturma alanı arasındaki optimum ilişkiyi ayarlıyabilmenize olanak tanıyan sistemlerin mevcudiyeti gayet olumlu sonuç veriyor. 


Netice itibariyle Fiat 500L, iç ve bagaj hacmi ve donanım seviyesi itibariyle sınıfında çıta seviyesini belirleyebilecek bir genişlik sunarken, düşük malzeme kalitesi ve işçilik sorunlarının mevcudiyeti bu alanda mutlak bir başarı elde etmesinin önüne geçiyor.

SÜRÜŞ:


Öncelikle 500L'nin "yola hakim sürüş pozisyonu" itibariyle yerden standart otomobillere oranla bir nebze yüksek olarak tasarlanmış bir Crossover'dan fazlasını sunduğunu belirterek başlayalım söze. Bu başarıda yüksek konumlandırılan ön koltuklar kadar, daha önce de belirtmiş olduğumuz A ve C sütunlardaki ilave pencerelerin de katkısı bulunmakta.

Şimdilik yalnızca 4x2 yani önden çekişli olarak piyasaya sunulmakta olan 500L'de 2si benzinli 2si de dizel olmak üzere toplam 4 motor kullanılmakta. Söz konusu motorlara dair ufak bir bilgi çizelgesini aşağıda bulabilirsiniz.

0.9 lt Turbo Benzinli  
Güç: 105 HP 
Tork: 145NM
0-100kms hızlanma: 12,3 sn
Azami Hız: 173 kms
Ortalama Tüketim: 5,1 lt/100km

1.4 lt Atmosferik Benzinli
Güç: 95 HP 
Tork: 127 NM
0-100kms hızlanma: 12,8 sn
Azami Hız: 170 kms
Ortalama Tüketim: 6,2 lt/100km

1.3lt MultiJet Turbo Dizel
Güç: 85 HP
Tork: 200 NM
0-100kms hızlanma: 14,9
Azami Hız: 165 kms
Ortalama Tüketim: 4,2lt/100km

1.6lt MultiJet Turbo Dizel 
Güç: 105 HP
Tork: 320 NM
0-100kms hızlanma: 11,3
Azami Hız: 181 kms
Ortalama Tüketim: 4,7lt/100km


Otomatik (daha doğrusu robotize manuel) şanzımanın yalnızca 1.3 lt hacmindeki MultiJet Dizel motorda sunulduğu 500L'nin bizim test ettiğimiz modeli 1.6 lt hacmindeki kuvvetli dizel motor seçeneği idi. Gerek tüketim gerekse hızlanma konusunda fabrika değerlerini rahatlıkla tutturduğunu söyleyebiliriz.

Hızlanması ve tüketimi tatminkar olan 500L'nin orta sertlikte seçilen süspansiyonları ve test aracımızdaki Rockstar donanımda yer alan şık 17 inçlik jantları saran 45 yanaklı düşük profilli lastikleri sebebiyle çok da konforlu bir sürüşü bulunmamakta. 

Bilhassa bozuk zeminlerde ve çukur/kasis gibi engellerde sarsıntıyı absorbe etmekte zorlanan 500L konfor kriterinde vasat puanlar alırken; virajlarda yana fazlasıyla yatması, düz yolda ise ziyadesiyle yumuşak ve hissiz olan direksiyonu sebebiyle de sürüş dinamikleri kriterinde de vasatın üstüne çıkamadı.

SONUÇ:

Albenili ve şık dış tasarımı, boyutlarına göre gayet kullanışlı ve geniş tasarlanan kabin ve bagajı, yüksek donanım seviyesi ve ekonomi ve performans kriterlerini rahatlıkla karşılayan modern turbo dizel motoru ile bizden olumlu puanlar toplayan Fiat 500L; düşük malzeme kalitesi ve işçilik seviyesi, konfor ve sürüş dinamiklerinde vasatın üstüne çıkamayan direksiyon ve aktarma organları sebebiyle potansiyeline sahip olduğu sınıf birinciliğini kaybederek testimizi ortalama bir performansla tamamlıyor.

TEST KARNESİ:

Olumlu:
+Albenili ve şık dış tasarım
+Kullanışlı ve geniş kabin ve bagaj
+Yüksek donanım seviyesi
+Modern, ekonomik ve canlı turboşarjlı dizel ve benzinli motorlar
+Otomatik (Robotize Manuel) vites seçeneği

Olumsuz
-Düşük malzeme kalitesi ve işçilik seviyesi
-Oturma minderleri çok kısa tasarlanmış rahatsız ön koltuklar
-Vasat sürüş dinamikleri
-Vasat sürüş konforu







Yeni Audi Q8 Tanıtıldı

SUV Segmenti gelişmiş ülkelerde en popüler segment halime geldi malumunuz. Öyle ki bu segmentin tıpkı otomobillerde olduğu gibi envai çeşi...