22 Kasım 2013 Cuma

Audi A3 Sedan 1.4 TFSI Testi



Geçmişten günümüze özellikle Türkiye, Meksika, Eski Rus Cumhuriyetleri gibi gelişmekte olan ülkelerdeki tercih edilen otomobil kasası Sedan'dır. Ortalama 4 kişilik bir ailenin seyahat ve taşıma ihtiyaçlarını karşılamak bunu yaparken de tasarımdan fazla ödün vermemek üzere üretilen Sedan'lar, filo sektörünün de ekseriyetle rağbet gösterdiği modellerdir.

Günümüzde gelişmiş ve refah seviyesinin en üstünde olan ülkelerde bu tren günden güne düşmekte ve Sedan kasa tipinin popülaritesi Crossover ve Sportswagon tarzı kasaların lehine azalmaktaysa da dünya genelinin hala Sedan modelleri tercih etmesi sebebiyle hemen tüm otomobil üreticileri ürün gamlarında Sedan tipi araçları bulundurmaktalar.

Bugünkü testimize konu olan Sedan ise meşhur Alman premium otomobil üreticisi Audi'nin 2013 yılının ikinci yarısında piyasaya sunmuş olduğu A3 Sedan modeli. 

O halde geçiyoruz Yeni A3 Sedan'ı klasik İç-Dış-Sürüş kategorilerimize göre değerlendirmeye. 

DIŞ:


Testimize konuk olan 3. jenerasyon A3 Sedan, ön görünüm itibariyle 1996 yılında üretilmeye başlanan ve 2003 yılında 2. jenerasyonu ile hayatına devam eden tipik A3 çizgisi olarak adlandırabileceğimiz yalın ve kuvvetli görünüm arz eden tasarım çizgisini sürdürmekte. Led gündüz farları,  elmas kesim uygulanmış geniş tek parça radyatör ızgarası gibi çağdaş unsurlar da bu klasik ve güçlü görünümü desteklemekte. 

Yan görünüm ise C Sütununa kadar küçük kardeşi A3 Sportback ile aynı klasik yalın ve kuvvetli çizgiyi sürdürürken C sütunu sonrasındaki araca Sedan formunu kazandıran bagaj çıkınıtısının fevkalade aerodinamik ve sportif tasarımı ile başarılı bir sportiflik kazanıyor.


Arka görünüm ise alelade bir sedanın ötesinde ağabeyleri A4 ve A6'yı çağrıştırır düzeyde şık ve sportif formatta. Çekik gözlü tasarıma sahip stop lambaları, spoiler görevi ve görüntüsü bulunan içe oyuk bagaj kapağı ve adeta çamurluklarla birleşen kaslı arka tamponuyla Yeni A3 Sedan'ın en çok arka tasarımını beğendik desek yanlış olmaz hani.

İÇ:


Aracın gayet premium ve tok bir hisle açılan ve kapanan kapılarını geçerek iç kısmına geçtiğimizde ise dış mekandaki sadelik akımının devam ettiğini görüyoruz. Son derece yüksek bir işçilik kalitesi, biraz sert olsa da kaliteli olduğunu hissettiren plastik yüzeyler ve modern gösterge/kumanda tasarımlarıyla tipik bir Alman diyebileceğimiz hijyenik bir ortam sunuyor Audi'nin en yeni sedanı.   


Orta konsoldan yükselerek ortaya çıkan ve kaybolabilen multimedya ekranı, retro esintiler estiren büyük ve yuvarlak havalandırma ızgaraları, alabildiğince minimalist tasarlanmış klima kumandalarıyla bir İsveç mobilyası gibi basit ve sağlam duran A3 Sedan'a iç tasarım kriterinde yapacağımız temel eleştiri ise hacim konusunda geliyor.


Resimden de rahatlıkla görebileceğiniz üzere 1.90'a yakın boyum ve 140'a yakın kilom ile devasa denilebilecek ebatlara sahip olan bendeniz Yeni A3 Sedan'ın arka koltuğuna bırakın oturmayı, araca binmekte dahi zorlandım. Bu darlıktaki temel sorumlu ise arkaya doğru gittikçe alçalan coupe tarzı tavan, boyutları çok küçük tutulmuş arka kapılar ve dingil mesafesinin hatchback versiyonla aynı kalmasından kaynaklanan dar kabin ölçüleri.


Boyu 1.70 m üzerinde olan yahut kilo fazlası bulunan bünyelerin A3 Sedan'ın arka koltuğunda oturmaktan kaçınmalarını tembihleyerek geçelim bagaj kısmına dair değerlendirmelerimize.


425 litrelik bagaj ahcmi aracın içinde bulunduğu C Segmenti (Kompakt Segment) genelindeki araçlar ile mukayese edildiğinde alt sıralarda yer alıyor. Ancak fazla girinti ve çıkıntıya sahip olmayan yalın dizaynının da katkısıyla 4 kişilik bir ortalama ailenin ihtiyaçlarını karşılayacak bir ebatta olduğunu söyleyebiliriz.

SÜRÜŞ:

Bu defa son söyleyeceğimizi başta söyleyelim isterseniz: Güvenli ve kararlı sürüş karakteriyle özdeşleşmiş bir marka olan Audi'nin, A3 Sedan modelinde de bu başarısını net bir şekilde sürdürdüğünü görüyoruz ve yüzümüz gülmeye başlıyor.


Ekonomi yapılması gereken durumlarda iki silindirini kapatarak kalan iki silindirle idare edebilen ve sıkışık trafikteki duraklamalarda motoru anlık olarak çalıştırıp durdurabilen Start/Stop sistemi gibi yüksek teknolojileri varındıran 1.4 litre hacmindeki turbo beslemeli benzinli motor (TFSI), ekonomikliğiyle olduğu kadar performansıyla da kullanıcısını memnun etmeyi biliyor.



140 HP güce ve 250 NM torka sahip olan motor bir VW Grup klasiği olan DSG (Audi'deki adıyla S-tronic) çift kavramalı yarı otomatik şan zımanla o kadar uyumlu çalışıyor ki, ne 2 silindirden 4 silindire çıktığı anı tam olarak hissedebiliyorsunuz ne de yüklenen turboşarj vasıtasıyla  aracın yolda adeta akıp gittiğini.

Performans verilerinden konuşmak gerekirse otomobil 0'dan 100kms hıza 8.5 saniye civarında ulaşabiliyor ve azami hız olarak da düz yolda fabrika verisi olan 220 kms'yi yakalayabiliyor. Aracın diğer tüm düşük hacimli motorlarda olduğu gibi 200kms sonrasında nefesinin biraz kesildiğini ve azami hıza ulaşabilse de bunun için kendisine zaman tanınması gerektiğini de belirtmiş olalım.

Tüketim hususu da, muadilleriyle kıyaslandığında A3'ün başarılı olduğu bir diğer alan. Şehir içinde 9 litre/100km, şehir dışındaysa 7 litre/100km gibi bir tüketim ortalamasına sahip olan TFSI motorlu ve S-Tronic şanzımanlı A3, yumuşak yahut agresif kullanımlarda ise bu ortalamaları aşağı ve yukarı olmak üzere 1 litre/100km kadar esnetebiliyor.

Aracın gerek düz yolda gerekse virajlı yollardaki dinamikleri alabildiğince tatminkar seviyede. Gerek yol tutuş, gerekse konfor seviyesinin üst düzeyde olduğu Yeni A3 Sedan için bu kriterler itibariyle sınıfının en iyisi desek abartmamış oluruz kanaatindeyiz.



Son olarak, bir de olumsuz notumuzu iletelim. MMI (multi media interface) isimli çok fonksiyonlu araç kontrol sistemi kocaman bir kontol şalteri ve pek çok düğmeye sahip olması ve kolay ulaşılamayan, ulaşılsa da kolay seçilemeyen alt menülerinde kolaylıkla kaybolunabilen yapıda olması sebebiyle sürüş esnasında müzik sistemi, navigasyon ve araç bilgisayarı gibi sürekli ulaşılması ve ayarlanması gereken özellikleri ulaşılamaz/kullanılmaz kılıyor adeta.

SONUÇ:

Yeni A3 Sedan sade ve kuvvetli iç ve dış tasarımı, yüksek işçilik seviyesi ve materyal kullanımı, performanslı olduğu kadar ekonomik de olan çağdaş TFSI motoru ve başarılı sürüş dinamikleriyle sınıf birinciliğine oynarken; dar arka koltukları, sınıf içerisinde kendisini farklılaştıracak albenili premium dokunuşlardan uzak olması ve MMI isimli araç kontrol sisteminin kullanıcı dostu olamamasıyla puan kaybediyor. Netice itibariyle bu segmentte birinci olamasa da başarılı bir alternatif olarak kayıtlara geçiyor.

TEST KARNESİ:

Olumlu:
+Sağlam, yalın ve modern dış ve iç tasarım
+Kaliteli materyaller, üst düzey işçilik
+Performanslı ve ekonomik motor/şanzıman ikilisi
+Başarılı sürüş dinamikleri (yol tutuş+konfor)

Olumsuz:
-Dar arka koltuk alanı
-Vasatın üstüne çıkamayan bagaj hacmi
-Kullanıcı dostu olmayan MMI sistemi
-Kısıtlı baz donanım ve çok yüksek opsiyonel donanım fiyatları


  












Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...