17 Mart 2014 Pazartesi

BMW X5 (F15) Xdrive25d Testi

BMW'nin üretimine 1999 yılında başladığı E Segmentinde yer alan premium arazi aracı serisi X5'in F15 üretim kodlu en yeni modeli 2013'ün son çeyreğinde piyasaya sunulmuştu malumunuz. Ancak gerek değişen tüketici tercihleri, gerekse yalnızca yüksek hacimli motorlarla sunuluyor olması hasebiyle Ülkemizde beklenen ilgiyi ve satış performansını yakalayamamıştı 2000li yıllarda şehir kovboylarının gözde Premium SUV aracı olan BMW X5.  


Bugünkü testimize konuk olan Xdrive25d versiyonu ise X5 için Ülkemizin de içerisinde bulunduğu birçok pazar için "yeniden doğuş" anlamına gelmekte. 2.0 litrelik 4 silindirli ve Çift Turbo ile aşırı beslenen dizel motoru, Haldex kavrama ile her bir aksa %100 oranında güç yönlendirebilen akıllı 4x4 çekiş sistemi ve ZF üretimi 8 ileri Steptronic şanzımanıyla olduğu kadar günümüz tüketicisinin istekleri doğrultusunda büyütülen ebatları ve gençleştirilen tasarımı ile X5 bu sefer çok iddialı.

Bu iddianın yerinde olup olmadığını değerlendirmek üzere Yeni X5 Xdrive25d'yi test ettik. İzlenim ve değerlendirmelerimiz ilgilerinize takdim olunur.

DIŞ:



BMW markasına çok da aşina olmayanların yalnızca bir makyaj (facelift) operasyonundan geçmiş olarak nitelendirebilecekleri ölçüde önceki modellerin çizgisinde bir dış tasarımı var yeni X5'in. İlk bakışta dikkatinizi çeken markaya has radyatör ızgarasına (yahut da BMW terminolojisiyle böbreklere) uzanan keskin hatlı ön farlar, büyütülmüş böbrekler ve yenilenmiş tampon ve stop lambaları çarpıyor gözünüze. 


Biraz daha detaylı baktığınızda ise uzayan boy ve genişleyen dingil mesafesini çok iyi saklamayı başaran yuvarlak hatların ve tasarım inceliklerinin ayırdına varıyorsunuz. Yeni X5 gayet çevik ve temiz dış hatlara sahip kocaman ve modern bir Premium SUV olmuş özetle.

İÇ:


Yeni X5'in kapısını açıp son derece rahat "tırmanılabilen" kabinine geçtiğimizde ise diğer güncel BMW modellerinden aşina olduğumuz temiz ve fonksiyonel tasarım çizigisi ve üst düzeyde işçilik ve malzeme kalitesine sahip bir atmosfer ile karşılaşıyoruz. 



Tamamı led ekran olan gösterge tablosu sürüş modlarına göre çok çeşitli çehrelere bürünebilirken, orta konsola ise diğer güncel premium markalarda da (Mercedes ve Audi) olduğu üzere yüksek çözünürlüklü ve geniş ebatlı bir multimedya ekranı ve bir BMW icadı olan i-Drive isimli yuvarlak çark şeklindeki çok fonksiyonlu araç kumanda sistemi hakim oluyor.




Kabin ve bagaj genişliği ise şuana kadarki tüm X5 serilerinden daha başarılı düzeyde. Gerek önde, gerekse arka koltukta seyahat edecekleri son derece ferah bir alan bekliyor. Yüksek kaliteli Dakota deri döşeme çeşitleri, ahşap ve kromun çeşitli tonlarındaki trim kaplamaları ve i-Drive üzerinden 8 renkte ayarlanabilen iç aydınlatma sistemi ile gerçekten beyne olduğu kadar kalbe de hitabeden bir kabin tasarımının yaratılmış olduğunu görüyoruz Yeni X5'te.



Opsiyonel donanımda yer alan DVD, TV ve Navigasyon sistemlerini de içeren multimedya sistemi ve araç içine büyük bir ferahlık ve havadarlık katan Panoramik Açılır Tavan gibi seçeneklerle Yeni X5'i daha da konforlu ve lüks bir araca dönüştürmek de imkanlarınız dahilinde.  

SÜRÜŞ:



Devasa BMW'nin yeni nesil anahtarını araç içinde uygun bir yere, yahut cebinize yerleştirdikten sonra Start tuşuna basıp aracı çalıştırdığımızda ilk ayırdına vardığımız husus, 4 silindirli olmasına rağmen son derece sessiz ve vibrasyonsuz çalışan bir dizel motora sahip olduğu oluyor.



Joystick şeklinde tasarlanan ve otomotiv endüstrisinde ciddi bir trend haline gelen vites kolunu D (Drive:Sürüş) pozisyonuna getirerek yola koyulduğumuzda 218HP güç ve 450NM torku emrimize amade kılan 2.0 litrelik Bi-Turbo beslemeli 4 silindirli motorun gayet azimli ve istikrarlı olarak aracı hareket ettirmekte olduğuna tanık oluyoruz. 

Eco-Pro, Comfort ve Sport adlarındaki 3 değişik sürüş modu bulunan X5, bu modlardan her birisi seçildiğinde farklı zevklere hitabeden bir otomobile dönüşmekte ki biz tüm güncel BMW modellerinde sunulmakta olan bu sistemi ziyadesiyle beğenmekteyiz.

Eco-Pro ve Comfort modlarında daha çok yakıt tüketiminde tasarruf ve konforlu bir sürüş ortaya konulmaktayken Sport modu seçildiğinde ise BMW'nin sportif imajına yakışan bir atiklik gözlemleyebiliyoruz.

Kullandığı otomobilden belirgin bir performans ortaya koymasını bekleyen benim gibi sürücüler için bu bütçeye uygun küçük hacimli motorlu X5'in ekseriyetle Sport modunda kullanılması gerektiğinin altını çizdikten sonra geçelim rakamlara:

Motor: 2.0 litre 4 silindirli Bi-Turbo Dizel
Güç: 218 HP
Tork: 450 NM
0-100 kms hızlanma: 8,2 sn
Azami Hız: 220 kms
Ortalama Yakıt Tüketimi: 8.0lt/100km (sakin kullanımda)
                                            12.0lt /100km (agresif kullanımda)

Gerek performans, gerekse tüketim açısından gayet başarılı bulduğumuz Xdrive25d, sürüş dinamikleri açısından da sınıfı rahatlıkla geçiyor. Düzde ve virajda gayet kararlı bir yol tutuş performansı ortaya koyan Yeni X5'in bu alanda eleştirilebilecek yegane yönü yol detaylarını sürücüye aktarmakta bir miktar "tembel" davranan elektro-hidrolik direksiyon. Uzun yıllardır BMW'ye gönül veren kullanıcıları bir miktar memnuniyetsiz bırakabilecek bu özellik dışında sürüş adına X5 için her şey yolunda.

SONUÇ:

İri cüssesini çok iyi kamufle eden temiz dış tasarımı, geniş, kaliteli ve işlevsel kabini, tutumluluk/performans dengesini çok başarılı bir şekilde kuran küçük hacimli dizel motoru ve şanzımanı, modern 4x4 çekiş sistemi ve rafine sürüş dinamikleriyle Yeni BMW X5 Xdrive25d bizi ziyadesiyle memnun etti. Sınıfındaki diğer otomobillere oranla başarılı olmakla birlikte "tipik BMW hassasiyeti"nden yoksun elektro hidrolik direksiyon sistemi ve araçlarından gösteriş bekleyen sürücüleri hayal kırıklığına uğratacak düzeyde sade olan dış tasarımı ise araca dair bir kaç küçük ve göreli bir eksiklik. BMW'nin bu eksiklikleri ilk makyaj operasyonunda gidereceği ümidiyle tüm takipçilerimize keyifli sürüşler diliyoruz. 


TEST KARNESİ:

Olumlu:
+Çok başarılı Motor/Şanzıman ikilisi
+Başarılı sürüş dinamikleri
+Uygun fiyat
+Geniş kabin ve bagaj hacmi
+Yüksek işçilik kalitesi ve materyaller

Olumsuz:
-Eski BMWlere göre biraz hissiz direksiyon sistemi
-Fazlasıyla sade dış tasarım

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...