2 Mayıs 2014 Cuma

Yeni Mercedes C180 AMG Testi (W205)




"Jenerasyon", diğer bir ifadeyle "Kuşak" kavramı dünyanın muasır medeniyetlerinde büyük önem atfedilen bir olgudur. "Kuşak"lar boyunca üretimi süregelen, bahsi nesilden nesile devam eden ürünler dünyanın bu gelişmiş, medeni bir o kadar da zengin ülkelerinden bir ürünün gerçek manada premium olarak algılanabilmesinin önemli bir ön koşuludur adeta.

Bugünkü test konuğumuz olan köklü Alman premium otomobil üreticisi Mercedes-Benz'in 5'inci jenerasyonuyla piyasaya arz etmeye başladığı iddialı D Segmenti modeli W205 kasa kodlu C Serisi, bu premiumluk kriterini tam manada karşılayan "kıdemli" bir otomobil.

Yollarla ilk defa 1982 yılında W201 kasa kodu ve 190 ismiyle buluşan C Serisi, 1993-2000 yılları arasında üretilen W202, 2000-2007 yılları arasında bantlardan inen W203 ve 2007-2014 yılları arasında büyük satış başarısı elde eden W204'ün sonrası 2014 model yılında tamamen yenilerek 2021 yılına kadar üretimde kalması planlanan W205 kasa kodlu güncel modeli ile yoluna devam ediyor.

Kısa fakat bu iddialı premium otomobilin şanlı mirasını ortaya koyması bakımından olodukça önemli olduğunu düşündüğümüz girizgahın ardından başlıyoruz test konuğumuz olan Yeni (W205) Mercedes-Benz C180'e dair izlenimlerimizi aktarmaya.

DIŞ:

Bir önceki nesile (W204) oranla boyu 10cm kadar uzayan, eni de 4cm kadar genişleyen yeni C Serisi, tıpkı önceki nesilde olduğu gibi iki farklı tasarım çizgisinde üretilmekte. 


Klasik kocaman krom panjuru ve kaput üstü küçük Mercedes yıldızı kullanılan klasik çizgi Elegance ile kocaman bir Mercedes yıldızının ön panjurun ortasında konumlandırıldığı sportif çizgideki Avantarge modeli arasından kendi zevkinize ve kullanıcı tipinize göre seçim yapabilmenizin hoş, bir o kadar da premium bir özellik olduğunu belirterek Avantgarde çizgi ve AMG donanım seviyesindeki test aracımızın dış tasarımı itibariyle değerlendirmesine geçebiliriz.  


Upuzun motor kaputu, panjurdaki kocaman Mercedes yıldızı, tampondaki devasa hava girişleri ve tampon altında adeta bir bıçak gibi sipsivri şekilde konumlandırılmış olan kromaj kaplamalı lip spoiler'ıyla yeni C Serisi ön tasarım itibariyle ziyadesiyle "yakışıklı" ve "maskülen" bir tarzı olduğunun ipucunu veriyor.  



Arkaya doğru hafif bir açıyla yükselen bel çizgisi, ebadı son dönemin trendi olduğu üzere küçültülen yan camları ve uzatılmış dingil mesafesiyle yandan da son derece düzgün, temiz ve güven veren bir görünüm arz etmekte W205.



Arka kısma geçtiğimizde ise keskin ve küçük stop lambaları, yalın ama bi,r o kadar da aerodinamik bagaj kapağı, geniş çift egzos çıkışları ve difüzörlü AMG tamponlarıyla Mercedes'in amiral gemisi olan S Serisine yapılan ciddi atıflar görüyor ve ister istemez aracın ne kadar kaliteli ve konforlu olduğuna dair bir olumlu ön-yargı oluşuyor bizlerde.

Dış görünüm itibariyle bizden tam puan alan Yeni C Serisi'nin, aracımızda bulunan, araç yanına yaklaşınca otomatik olarak açılan kapıl kilitleri sayesinde ciddi bir rahatlık sağlayan Anahtarsız Giriş (Keyless Entry) donanımı sayesinde kolaylıkla içine kuruluyor ve başlıyoruz İç mekan ve bagajına dair test izlenimlerimizi aktarmaya.

İÇ:


W205 Mercedes C Serisi'nin iç kısmına geçtiğimizde ilk dikkatimize çarpan nokta araçta son dönemdeki diğer Mercedes modellerinde olduğu gibi çok başarılı bir retrospektif görünüm arz eden yuvarlak havalandırma ızgaralarının mevcudiyeti oluyor. Güzel göründüğü kadar etkin bir iç hava sirkülasyonu sağlaması ve kullanım kolaylığıyla da beğenimizi kazanan bu hoş detayın ardından gözümüze çarpan ve yukarıda bahsettiğimiz yeni nesil Mercedes modellerinden transfer edilen bir diğer unsursa orta konsolun üst kısmına "tutturulan" multimedya ekranı.



Araç hakkında çeşitli ayarları yapabilip, eğer donanımda mevcutsa Navigasyon, DVD, TV, Internet gibi unsurları aktif olarak kullanabileceğiniz bu ekranı ilk gördüğümüzde biraz yadırgasak da kullanım kolaylığı ve sürüş esnasındaki son derece net ve güvenli görülebilirliğini intibak ettikten sonra kolaylıkla alıştık.




Bu iddialı tasarım detaylarını bir kenara bırakırsak, son derece kaliteli malzemeler kullanılarak mükemmel bir işçilikle üretilmiş bir D Segmenti Premium otomobilde olduğumuzu hemen algılayabiliyoruz. 

Hele ki aracı tıpkı devasa ağabeyi S Serisi'nde olduğu gibi 3 farklı şekilde parfümlendirebilen bir ionizer sistemi ve Burmester markalı ultra-premium bir hi-fi müzik sistemiyle sipariş verebileceğimiz bilgilerini edinince Yeni Serisinin eskiye oranla lüks yönünde ne kadar büyümk bir adım olduğunu anlıyoruz. 

Sürücü ve yanındaki yolcu için gayet geniş bir alan sunan Yeni C Serisi, arka koltukta seyahat edecek yolcular içinse önceki jenerasyonlara göre genişletilmiş bir alan sunsa da puanlamada "tatminkar"ın üstüne çıkamıyor. 

1.80m'nin üzerindeki yetişkinlerin özellikle diz ve baş mesafesi itibariyle çok da rahat edemeyecekleri bir arka koltuk sırası olan C Serisinin, arkadan itişli yapısının gerektirdiği şaft tüneli çıkıntısı sebebiyle arka orta koltuğunda da ancak çok gerekli olduğunda bir çocuk yahut minyon boyutlarda bir yetişkinin oturabileceğini belirtmemiz gerekiyor.  



Kabin içerisindeki pek çok kapaklı-kapaksız eşya gözü ve bardaklıklarıyla oldukça pratik bir yapısı olan C Serisinin arka koltuklarının 1/3, 2/3 oranlarıyla yatırılması suretiyle genişletilebilen ve standart haliyle 480 litrelik bir hacim sunan, elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagajını da gayet yeterli bulduğumuzu belirttikten sonra geçiyoruz Sürüş değerlendirmelerimize. 



SÜRÜŞ:



AMG spor donanımdaki test aracımıza özel 3 kollu, küçük ebatlı ve düz alt kesimli direksiyonu ile "ele iyi gelen" C180'in çalıştırma butonuna basıyor ve aracın 1.6 litre hacmindeki 4 silindirli ve turbo beslemeli benzinli motorunun alabildiğine sessiz çalıştığını gözlemliyoruz.

Direksiyon milinde konumlandırılan vites seçim kolunu D konumuna getirdikten sonra yola koyuluyor ve daha ilk kilometrelerde aracın sürücü ve yolcularına yaşattığı alabildiğine konforlu sürüşü adeta yudumluyoruz.



Mercedes'in son dönemde ürettiği pek çok seri ve modelde kullanılan bu küçük hacimli motorunun bu aracı hızlandırırken bir miktar "mülayim" davrandığını düşünürken imdadımıza küçük bir buton ve arkasında gizlenen büyük bir teknoloji yetişiyor.



Agility Select isimli bu sistemi, bu isimdeki buton yahut aracın multimedya ekranını yöneten COMMAND sisteminden seçilebileceğiniz  

- Comfort
- ECO
- Sport
- Sport +
- Individual 

isimli modlar vasıtasıyla konfor odaklı yol alan bir "asfalt yatı"ndan gayet "sportif" hisler sunan bir arkadan itişli otomobile sahip olabiliyorsunuz. 

Güncel BMW serilerinde de bir benzerinin kullanıldığı "Agility Select" vasıtasıyla araçta motorun gaz tepkilerini, şanzımanın vites değiştirme karakterini, süspansiyon ve şasi dinamiklerini ve direksiyonun hissiyatını Mercedes'in sizin için seçtiği kombinasyonlarda(Comfort, ECO, Sport, Sport+) yahut tamamen kendi isteğinize göre (Individual) ayarlayabiliyor olmamızdan çok hoşlandık.





Özellikle Sport+ modunda AMG süspansiyonu, aerodinamik kiti ve 18 inç ebadındaki alaşım jantlarını sımsıkı sarmalayan düşük profilli, geniş tabanlı run-flat lastikleriyle düz ve virajlı yollardaki sürüş dinamiklerinden büyük memnuniyet duyduğumuz Yeni C180, otoban sürüşlerinde ise Comfort modunda neredeyse büyük ağabeyi S Serisi'ne yakın bir yol konforu sundu ki bu gerçekten takdire şayan bir sürüşü olduğunun göstergesi adeta.


Test aracımızda bulunan ve Alman rakip BMW tarafından daha üst segmentlerde kullanılmakta olan HUD (Head Up Display) donanımı da C Serisini segmentinde özel kılan donanımlardan yalnızca bir tanesi. Araca dair Hız ve Navigasyon gibi önemli sürüş bilgilerini ön cama yansıtan HUD'un C180'de gayet etkin çalıştığını gözlemledik (bkz. üstteki resim). 

Son olarak, fiyat açısından bu segment için biraz "uçuk" olsa da bu otomobili AIRMATIC donanımıyla yani tamamen elektronik olarak idare edilen hava süspansiyonlarıyla da sipariş verebildiğinizi belirtelim. Bu donanım aracın içinde bulunduğu D Premium Segmenti için bir ilk ve fiyatı göz ardı edilebilse "tadından yenmeyecek" bir özellik. 

SONUÇ:


5'inci nesliyle yollara çıkan yeni Mercedes-Benz'in D Premium Segmentteki iddialı modeli C Serisi, sağlam, şık ve klas dış görünümü, çok çeşitli görünüm ve donanım seçenekleri, sınıf standardını belirleyen kalitedeki kabini, Agility Select, HUD ve AIRMATIC gibi sınıfında ilk statüdeki teknik donanımları, performans/ekonomi dengesi başarılı motoru, her bir seçeneğinde ayrı bir rafinelik sunan sürüş dinamikleri ile göz dolduran Yeni (W205) Mercedes C180, opsiyonel donanımlarla hızla (neredeyse göğe kadar) tırmanabilen yüksek fiyatı ve görece dar arka koltukları ile tökezlese de sınıf birinciliğini BMW (F30) 3 Serisi'nin elinden alıyor.  

TEST KARNESİ:

Olumlu:
+Başarılı dış tasarım 
+Dış tasarım çizgisinde seçim yapabilme imkanı
+Sınıf standartlarını belirleyen kalite ve işçilik seviyesindeki kabin
+Yeterli Bagaj hacmi
+Performanslı/Ekonomik/Düşük Vergi Grubunda Motor
+Agility Select, HUD ve AIRMATIC gibi sınıfının ötesinde, sıradışı donanımlar
+Her birinde etkin bir rafinelik sunan çeşitli sürüş seçenekleri

Olumsuz:
-Opsiyonel donanımlarla hızla (neredeyse göğe kadar) tırmanabilen yüksek satış fiyatı
-Görece dar arka koltuk hacmi













Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...