12 Ekim 2009 Pazartesi

Audi A4 B7 2.0 TFSI





Bugün, 2006 yılı başlarında yapmış olduğum bu test sürüşüne ilişkin izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.

DIŞ


2005 model yılında makyajlanan Audi A4, gözüme bazı açılardan klas ve şık, bazı açılardansa başarısız gözüküyor. Test aracının Metalik Siyah rengi, hem boyunu küçük göstermiş hem de Audi'nin aracı kaslandırmak agresifleştirmek için yaptığı geliştirmelerin gözardı kalmasına sebep olmuştu. Buna hiç bir albenisi olmayan jantlar da eklenince ister istemez ön yargı ile aracın kapısını açarak şöför mahalline yerleştim.


İÇ

Bildik (3 yıldır A4 sahibi olduğumdan hiç yabancılık çekmediğim) Audi kalitesinin hakim olduğu kokpit ve ön göğüs son derece sade ama çok fonksiyonel ve ergonomik şekilde dizayn edilmiş. Çift bölgeli dijital klima, 10 hoparlörlü ve subwooferlı müzik sistemi, çeşitli aluminyum dokunuşlarla klas hava oluşturulmuş bir iç görünümü var A4'ün. Koltuklar gayet rahat, destekleri başarılı, iç hacimse BMW 3 ve Mercedes C serisi gibi rakiplerinden daha geniş. İç görünüş için yapabileceğim yegane olumsuz eleştiri, test aracının döşemesinin kumaş ve koyu renkli olmasıydı. 60.000 Euro'dan fazla bir ödeme yaptıktan sonra insan manuel de olsa en azından bir deri döşeme koltukta oturmak istiyor.

SÜRÜŞ



Motoru

2.0 litre hacminde,

FSI direkt benzin enjeksiyonuna sahip,

200 HP gücünde.

Şanzımanı

6 ileri Multitronic (CVT tipi sistem)

Çekiş Sistemi

Önden

Fırsatını bulduğum her ortamda belli beygir gücünün üstünde önden çekişin en büyük zaafının torquesteer olarak adlandırılan hem çekiş hem de yönlendirmenin aynı tekerlekte olması sebebiyle oluşan sorun olduğunu belirtirim.

Bu testin konuğu olan 200HP'lik Turbo Audi da önden çekişliydi ve sergilediği yol performansında beni hoşnut etmeyen birçok torquesteer vakasıyla karşılaştım.

Özellikle kalkış ve sonrasındaki iki viteste araç patinajla boğuştuğundan, 200HP'nin keyfini almak mümkün olmadı.

Audi veya herhangi bir markanın 150HP üstündeki, bilhassa turboşarjlı otomobillerini almayı düşünenlere ya arkadan itiş ya da 4 çekiş tercih etmelerini öneriyorum.

Bu arada, Audi'nin mükemmel çalışan Quattro gibi bir sistemi varken, Ere Otomotiv'in test aracında niçin önden çekiş tercih ettiğini anlayamadığımı not etmek isterim.

Kalkış sonrası yola koyulduğumuzda motorun gerçekten 2.0 klasmanında güç ve performans olarak hemen tüm rakiplerinden üstün olduğunu anlamak mümkün. E90 3.20i'nin atmosferik 4 silindir motoru ile gerek kalkış, gerekse sürüşte A4'e yetişmesine imkan-ihtimal bulunmuyor, C230 Kompressor'un bile kolay kolay baş edemeyeceği bir güç makinası Audi'nin 2.0TFSI motoru..A6 3.2 ile 240 km/s yakaladığım bölgede A4 2.0 da 230 civarlarını yakalayabiliyordu. Klima açık ya da kapalı, rampa yukarı veya aşağı farketmeksizin güç üretiyordu Audi'nin düşük basınçlı turbosu...

Viraj alışta ise aracı A6 Quattro'dan sonra kullandığım için limitleri yüzde 20 düşürmek durumunda kaldım. Yine de önden çekişli bir otomobil için gayet başarılıydı, standart sert süspansiyonu ile.

Sürüş Konforu:

Her ne kadar aracın iç boyutları ve materyal kalitesi başarılı olsa da süspansiyonun sertliği ve FSI motorun kaba sesi konforu baltalayan faktörler. Ortalama bir yol konforu var diyebilirim. BMW'nin güncel E90 kasa ile değil ama bir önceki nesil olan E46 kasa ile süspansiyon konforu açısından A4'ten çok daha başarılı ve rafine olduğunu da not etmek isterim.

SONUÇ

Bu araç aslında biraz şansızdı benim gözümde, A6 3.2 FSI Q gibi fevkalade bir üst orta sınıf aractan hemen sonra sürdüğüm için. Velhasıl, D Premium Segmentte BMW 3 Serisi ve Mercedes C Serisinden sonra çizginin üstünde kalan üçüncü model olduğunu söylersek hata yapmamış oluruz. Doğru donanım kombinasyon seçimi ile daha nice canlar yakacağı aşikar bir araç A4 2.0TFSI.

SHARKFIN TEST KARNESİ

Olumlu:

+ Klasik ve temiz dış görünüm.
+Çok kaliteli, fonksiyonel ve rakipleri ile mukayese edildiğinde kafi derecede geniş iç mekan.
+Performansı 200HP'lik Turbo performans makinesi ile gayet başarılı.

Olumsuz:

-Yol Dinamikleri Quattro olmaması (önden çekişli olması) sebebiyle çok başarılı değil. Orta seviyede.
-Yol Konforu Sert süspansiyonun bilhassa düşük süratlerde darbe emişi çok başarılı değil, orta karar bir yol konforu var.


Bu Araç Hangi Kombinasyon ile Benim Gözümde Daha Başarılı Sonuç Verir:

1. Gümüş, Kırmızı, Buz Mavisi gibi metalik renk seçimi
2. Buffalino deri döşeme seçimi
3. S-Line Spor Süspansiyon ve Görsel Donanımlar
4. Mutlaka Quattro 4x4 Çekiş sistemi
5. Yüksek Basınçlı Turbo (DTM Edition) kullanımı.

Rakipleri:

BMW E90 3.20 (3.20si aslında ama o limited üretim)
Mercedes C230 Kompressor
Jaguar X Type 2.5






1 yorum:

  1. bu test aracının aynısı bende de var, Quattro 4x4 sistemler 6 vites bunlar 7 vites, Quattro şehir içi 14 litre civarı yakıyor, bunlar 10 litre. uzun yolda-şehir içinde inanılmaz keyifli bir araç, 2 yıldır kullanıyorum size yalan gibi gelir her bindiğimde heycanlanıyorum, bazen birileriyle yolda kapıştığımda ayaklarımın canını kesecek kadar güçlü, kolay kolay geçileceğiniz araç yok, geçenlerde suboru tahrik etti beni, inanın o arabanın motor sesini ben duyuyorum tabikide arkamda kaldı :), yine bir arkadaşımda audi a6 2.0 tdi 140 hp var onu kullandım hiç keyif alamadım, bir diğer arkadaşımda bmv Cabrio 2.0i var düz vites onu kullandım oda bu keyifi vermedi heycanlandırmıyor beni gücü hissettirmiyor, bundan önceki aracım opel vectra idi 2.0 ben ona yer uçağı derdim :) onunla 90 ile çıktığım yokuşu bununla 180 le çıkıyorum vede zorlamadan. ne bmv nede mercedes nede bir başka araç, eğer araç kullanmaktan keyif almak istiyorsanız şiddetle tavsiye ederim...

    YanıtlaSil

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...