12 Ocak 2010 Salı

Audi A8 4.2 Q

Sharkfin ile Günün Testi Köşesinde bugünkü konuğumuz Super Luxury otomobil segmentinin MB S Serisi ve BMW 7 Serisi gibi "ağır toplarına" "sportif alternatif" niteliğindeki üyesi Audi A8. Türkiye'ye yeni (güncel) kasası ile ilk ithal edildiği sıralarda test ettiğim A8 4.2 Q hakkındaki olumlu ve olumsuz eleştirilerimi aşağıda bulabilirsiniz.



DIŞ :

Çok sade, bir o kadar da şık bir dizaynı olan A8'e, ilk gördüğüm andan itibaren bana fazlasıyla hantal ve avangart görünen BMW 7 ve Mercedes S serilerine göre çok daha çabuk kanım kaynadı. Test aracı, Oem jant üreticilerince de rağbet edilen meşhur çok kollu 20 inch spor Jantları ve koyu gri rengi ile parlak öğleden sonra güneşi altında çok çekici gözüküyordu. Piyasaya sunulduğu dönemde bir çok araçta bulunmayan keyless entry sistemi ile test aracına yaklaşmamla A8'in kapı kilitleri otomatik olarak açarak beni ziyadesiyle zarif kabini içerisine çekmesi bir oldu.



İÇ :

Aracın açık gri deri döşeme ile kaplı kabini için öncelikle belirtmek istediğim sözcük: ASALET...Gerek Mercedes gerekse BMW'nin, kabinlerini gün geçtikçe daha da kullanıcı ve estetik düşmanı bir hale büründürdüğü şu dönemde, A8'in deri-krom ve ahşap birlikteliğini bir şiir gibi harmanlayan kokpiti bir vaha gibiydi. Gerek ön, gerekse arka kabin ve bagaj hacimlerini sınıf standartlarında bulduğum A8'in bana en çekici gelen kısmı tabi ki tüm kumandalara ve göstergelere rahatlıkla hükmedebildiğim sürücü koltuğuydu. Orta konsolun üst ve özellikle alt kısımlarının çok işlevsel olarak kullanıldığı A8'in keyless-go yani parmak dokunuşu ile çalışıyor olması da dikkate değer diğer bir üst sınıf özelliğiydi. BMW 7 Serisini (E65) kullanırken gerek i-drive gerekse direksiyon kolununa entegre vites kolu ve gemi dümenini aratmaz devasa direksiyon sebebpleriyle ne kadar zorluk çektiysem; Audi'nin orta alt konsolun önünde konuşlandırılan konvansiyonel direksiyonu, takla atarak ortaya çıkan şekilli MMI ekranı ve sportif direksiyonuyla bir o kadar rahat ettim.



Bu izlenimler ile gerçekleştirdiğim yol testi sonucunda A8 4.2 Quattro Tiptronic'in benim için olumlu ve olumsuz yönleri aşağıdaki şekilde idi:


SÜRÜŞ ve Sharkfin Test Karnesi



Olumlu:

+ Devasa bir aracı küçük bir A4 gibi rahat ve kıvrak kullanabilmenin verdiği sürüş keyfi. (Ankaralılar Eskişehir Yolu paraleli Aşti Bulvar'ını bilir. Tatlı-Sert Virajları ve Düzlükleri ile ideal bir gerçek zamanlı test pisti diyebileceğimiz bu mekanda yoğun öğleden sonra trafiğinde 200 Plus süratlere çıkılmış olup, 180 km/h altı süratlerde araç duruyormuş gibi gelmektedir)

+ Quattro, Audi Spaceframe ve Tiptronic Şanzıman birlikteliğinin verdiği güven hissi.

+ I-Drive'dan çok daha rahat kullanılabilen kullanıcı dostu (user-friendly) işletim sistemi Multi Media Interface (MMI)

+ Çok geniş bir iç hacim.

Olumsuz:

- Bilhassa S-Serisinde olan ve bu sınıfın en önemli kriteri olan "Yoldan İzole Sürüş Konforu"nun düşüklüğü. (aşırı sert süspansiyon, yüksek motor sesi sebebiyle arka koltuk keyif faktörü BMW ve Mercedes'e oranla düşük)

- Lükse Yönelik Donanım biraz düşük. (Bu sınıfta insan bir arka koltuk DVD sistemi istiyor doğrusu.)


SONSÖZ:

Audi A8 4.2 Q, benim sürüş zevklerime uygun bir araç. Maksimum güven hissinin, sportif motor ve sürüş özellikleri ile son derece rafine şekilde buluştuğu A8'i Kısa Versiyonu ile benim tarzım araç arayanlara gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim. Şoför yerine daha çok siz kullanıyor olacağınızdan A8L (Long) almaya gerek yok bence.


ANCAK

"Ben çoğunlukla arka koltukta oturup, çeşitli elektronik ve lükse yönelik aksesuarlarla oynayarak konforun dibine vurmak istiyorum" diyorsanız tavsiyem Long versiyonları ile BMW 7 serisi veya Mercedes S Serisini tercih etmeniz daha yerinde olacaktır.


En Yakın Rakipleri:

BMW 7 Serisi

Mercedes S Serisi

Jaguar XJ Serisi

Maserati Quattroporte



Bitiş Notu:

Bu aracı 2005 sonbaharında Ankara Hipodrom'da limitlerini zorlayarak tekrardan test ettim. Bir olumlu, bir de olumsuz değerlendirmem oldu.


Olumlu: Manevra Kabiliyeti ve sürüş kolaylığı 35.000km'lik test aracı kariyerine (ki test aracı kariyeri son derece acıklıdır arabalar için bilirsiniz) oranla hiç tavizsiz mükemmeldi.


Olumsuz: Kabinde bazı soft touch aksam test aracı olmasına ve haşin bir kariyer geçirmesine rağmen biraz fazla yıpranmıştı.

1 yorum:

  1. Audi A8 marka aracım var ama çnde açılıp kapanan ekran mekanizması kırıldı. Açarken dişli sesi geliyor. Bu Adudi A8 ekran tamiri oluyor mu ? Bilen arkadaş paylaşabilir mi.

    Teşekkürler. Yeni Audi A6 araçlarda da sanırım aynı ekran bozulma sorunu var.

    YanıtlaSil

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...