12 Ocak 2010 Salı

Mercedes B150

İşti, güçtü, Bayramdı Yılbaşı telaşesiydi derken epeyi bir zaman olmuş test sürüşü yapmayalı, test izlenimi yazmayalı. Bambaşka bir aracı test etmeyi düşünürken eşimin özel isteği ile Mercedes’in son dönemde çıkarttığı ses getiren modellerinden B Serisini gündemime alarak test sürüşünü gerçekleştirdim. Olumlu ve olumsuz görüşlerim aşağıda belirtilmektedir.


Dış:

Mercedes’in ilk nesil A Serisi ile üretim bandına aldığı sandwich (motorun bir kısmı aracın taban kısmında yerleştirilmiş) motor – önden çekiş tek hacimli aile otomobili sınıfının yeni temsilcisi B Serisine ilk göz aşinalığım 3 yıl kadar önceki bir fuarda lanse edilen Vision B concept otomobili ile başlamıştı. Fuar ve sonrasında yapılan tanıtımlar ve nabız yoklamalar olumlu sonuç verdi ve Vision B, B Serisi adı altında çok kısa bir süre zarfında piyasaya sunuldu. Dizaynında Hanım sürücülerin odaklandığı firma yetkililerince de ifade edilen B serisini eşimle beraber incelemeye gittiğimizde dış görünümde gözüme çarpan ilk nokta aracın yerden minibüsvari yüksek duruşu ve daha önceleri spor Mercedes serilerine özgü ön ızgara ortasındaki dev Mercedes Yıldızı oldu...Dış görünüşünden aracın son crash test normlarına uygun olarak üretildiği rahatlıkla anlaşılıyordu...Dikkat ederseniz son dönemde üretilmiş araçların bir çoğunda kaputun ön kısmı yukarı doğru hafif bombeli yapılıyor...Yaya güvenliğinden bol yıldız alabilmek için yaratılan bu burun tasarımı B Serisinin yüz hatlarını da belirlemiş durumda...Şık farlar-bombeli kaput-koca Mercedes yıldızı ile B Serisinin ön görünüşü sınıfının üstünde (Premium Compact)...

Aracın arka kısmına geçildiğinde ise öne oranla daha düz ve sıradan çizgiler hakim, görece küçük stop takımını ben pek tutmadım...

Aracın dış görünümünde gözüme hoş görünmeyen bir diğer nokta da gövde boyutuna oranla çok küçük kalan yan aynalar oldu. Aracı hatchback ile minibüs arasında konuşlandırma ikeliminin binek tipi bu ufacık aynaların kullanımında rol oynadığı düşüncesindeyim...

Dış görünüme dair son notlarım Sport Paketine ilişkin olacak...Çok kollu şık jantlar, 215/45 düşük profilli lastikler ve krom dokunuşlar ile Sport donanımı bu araç için olmazsa olmaz düşüncesindeyim.

İç:

Aracın içine geçtiğimde ilk iş olarak test aracındaki renk kombinasyonu için yetkili bayiiye teşekkür ettim. Özellikle Premium segment araçlarda açık renk iç döşemenin (özellikle açık bej) aracı koyu renklere oranla daha geniş ve ferah gösterdiği için yerinde bir pazarlama-tanıtım seçimi olduğu düşüncesindeyim...Açık-Bej Yarı Deri Döşeme ve Krom/Deri Direksiyon-El Freni-Vites Topuzu kombinasyonuna sahip B Serisi ilk görüşte sınıfının üstünde bir duruşa sahipti...

Velakin yakından (dokunarak, detaylı inceleyerek) baktığımda Mercedes’e hiç yakışmayan sert dokunuşlu (Hard-touch) materyallerin çokluğu, aracın benim gözümdeki imajını biranda değiştirdi...Nasıl BMW 1 Serisinde ucuz materyal kullanarak 3 Serisi ile olan sınıf farkının altını kalın bir çizgiyle çizdiyse Mercedes de aynı hataya düşmüş ve bırakım Premium segmenti, compact segmenti bile yakalayamayan materyalleri bolca kullanmıştı...

Kalite konusunu eksi haneye yazdıktan sonra iç boyut ve fonksiyonalite kriterine baktığımızda aracın 5 yetişkini rahatlıkla alacak derecede geniş kabini, değişken bagaj hacmi, bardaklıklar, katlanır arka koltuklar ve ön yolcu koltuğu gibi pek çok donanımı sunarak sınıfı geçtiğini belirtmek istiyorum.


İç Donanıma gelince: Sport paketinde yer alan yarı deri döşemeler (deri suni buarada), cd çalar, yarı-otomatik klima, cruise control, orta-kalitede müzik sistemi, bol bol kromajlı dokunuşlar, fonksiyonel direksiyon, yol bilgisayarı ile sınıfını tutturan bir donanım seviyesi mevcut B-Serisinde.

Sürüş İzlenimi:

Mercedesin uzun zamandır kullanmakta olduğu, benim de hep beğenmiş olduğum dijital kontak anahtarı ile aracı çalıştırdığımda ilk karşılaştığım husus dizel sesini aratmayan hırlamalarla çalışan 1.5lt motorun sesi oldu. Klasik Mercedes ses izolasyonundan eser olmadığı ilk dakika anlaşılan B-Serisinin kalite kriterindeki eksi hanesine bir not daha aldıktan sonra karşılaştığım diğer olumsuz durum ise sürüş pozisyonu oldu. Düşük profilli lastikler ve sport süspansiyona rağmen B-Serisinin bakış açısı minibüsten farksızdı. İster istemez bu sınıftaki BMW 1 Serisi ve Audi Sportback ile kıyaslama yaptığımda bu pozisyon benim için oldukça rahatsızdı ancak zevkler ne renklerin farklılığına saygı duyduğum için bu poziyonu eksi hanesine not etmeden izlenime devam ediyorum.

Ele rahat oturan yeni nesil direksiyon simidi ve sürücüye çok yakın ve başarılı olarak konumlandırılmış otomatik şanzıman kolu ise B-Serisinin yaşadığı minibüs-hatchback ikileminin altını çizercesine hoşuma gitti.

Şanzıman D konumunda (tam otomatik konum) iken yola koyulduğumda Mercedes’in olumlu hanesine sarsıntısız vites geçişlerini not ettim. Tezatlar arabası olduğunu işbu yazı boyunca ifade ettiğim ve edeceğim B-Serisi, materyal kalitesizliği ve ses izolasyonundaki zayıflıkları çok başarılı ve sarsıntısız çalışan şanzımanı ve orta sertlikteki süspansiyon konforu ile kapattı ve yol konforu konusunda geçerli notu almayı bildi.

Yol performansına gelince; tahmin edebileceğiniz üzere 1.5 tona yaklaşan bir ağırlık ile 1.5 lt atmosferik 95HP motor / otomatik şanzıman bir araç ne kadar baş edebilirse o kadar güç ortaya koyuyor B-Serisi...Rutin şehir kullanımında sorun yaşatmayan motor, şehirler arası ve biraz daha hızlı sürüşlerde ise 7 kademeli tiptronic mod silahını kullanıyor ve ağır kasa altında çok da ezilmiyor.

Gelelim yol dinamiği kriterine. Benim araç test ederken en önem verdiğim kriter olan sürüş dinamiğinde B-Serisi için söyleyebileceğim bir şehir aracından fazla bir şeyler ortaya koyamadığı ve bırakın dinamik rakipleri BMW 1 Serisi ve Audi Sportback’i, VW Golf ve Opel Astra gibi Premium olmayan rakiplerini dahi aratacak derecede yumuşak ve tedirginlik verici bir sürüş dinamiği var B-Serisinin. Virajlarda yatması bir yana, düzde dahi şerit değiştirirken minibüs karakterini konuşturuyor ve yavaş kullanmaya teşvik ediyor bu küçük Mercedes...

Tüketim konusunda yüksek kasa ağırlığı, otomatik şanzımanı, geniş tabanlı lastikleri ile rakiplerinden güçsüz motoruna rağmen biraz daha müsrif olan B-Serisi ortalama 9-10 lt’lik bir şehir içi tüketim ortalaması sunuyor ve orta seviyede bir Sharkfin notu alıyor.


Sharkfin Test Karnesi:

Olumlu:

+Klas sış görünüm (Sport Paket şart)

+Fonksiyonel ve çok geniş kabin ve bagaj

+Çok başarılı ve konforlu 7 ileri tiptronic moda sahip otomatik şanzıman

+Yeterli donanım seviyesi

Olumsuz:

-Küçük dış aynalar ve iddiasız arka tasarım

-İç mekanda yer yer kalitesi düşük materyal kullanımı

-Özellikle düşük viteslerde rahatsız edici motor sesi, tekerlek dönüş sesi

-Minibüsvari yol dinamikleri (hızlı kullanımı caydıracak nitelikte)

SONUÇ:

Mercedes B-Serisi, Mercedes prestijine görece düşük bir maliyetle ulaşma olanağı sunan, fonksiyonel, şık ama Premium segmentin gereklerini yerine getirirken yer yer düşük kalite parça kullanımı, başarısız ses izolasyonu ve en önemlisi düşük seviyedeki yol dinamikleri ile ciddi eksileri de olan bir otomobil. Yavaş otomobil kullanan, ekonomik maliyetleri pek dert etmeyen ve kalite konusunda çok titiz olmayan aileler için alınabilir bir otomobil...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...