17 Ekim 2014 Cuma

Opel Mokka 1.4 T AT Testi



Otomotiv sektörü dün olduğu gibi günümüzde de toplumların ve tüketicilerin değişen hayat tarzları ve tüketim alışkanlıklarına göre şekillenmekte. Refah düzeyi arttıkça kayak, doğa sporları ve evcil hayvan beslemek gibi hobiler ve artan alışveriş ihtiyaçları sebebiyle tüketicilerde yer seviyesinden yüksek, birçok fonksiyonel muhafaza alanına sahip ve alışılageldik binek araçlara oranla gösterişli araçlara günden güne bir yönelim oluştu. Biz otomotiv sektöründe bu yeni eğilimi karşılamak üzere üretilen araçları kısaca "Crossover" olarak adlandırıyoruz.

Tıpkı ana akım diğer markalar gibi Opel de günden güne artan bu tüketici eğilimine sessiz kalmadı ve bugünkü test konuğumuz olan Mokka ile crossover segmentine iddialı bir giriş yaptı.

Bu geri plan bilgileri doğrultusunda başlayalım Yeni Opel Mokka'nın test değerlendirmesine.

DIŞ:



 4,27 m'lik uzunluğu ve 1,77 m'lik eni ile tipik bir C Segmenti otomobil boyutlarında olan Mokka, 1,65 m'lik yüksekliği ile farkını ortaya koyuyor ve olduğundan daha cüsseli bir görünüme sahip bir Crossover araç olduğunu rahatlıkla ifade edebiliyor. 



Opel'in güncel model gamındaki diğer araçlarda olduğu gibi Mokka'da da büyük krom ve tabiri caizse gülümseyen bir radyatör ızgarası aracın ön görünümüne hakim bulunuyor. Siyah plastikten üretilip gövde rengiyle kontrast oluşturan çıkıntılı yapıdaki tampon ve marşbiyeller ise Mokka'yı oldukça dikkat çekici bir görünüme kavuşturmuş. Dış görünümdeki iddialı ahenge tezat oluşturan yegane unsur ise güncel led teknolojisinden nasibini almamış olan far ve stop lambaları.

İÇ:


Mokka'nın çok da şık olmayan uzaktan kumandasıyla kapı kilidini açıp içine geçtiğimizde ise modern bir crossover araçtan beklediğimiz bir ferahlık ve araç içerisine serpiştirilmiş pek çok fonksiyonel muhafaza alanı bizi karşılıyor. 



Genel olarak iç ve bagaj hacmini beğendiğimiz Mokka'nın kokpit tasarımını ise iddialı bir crossover araç için biraz fazla sade, hatta demode bulduk. Sınıfındaki hemen tüm rakiplerinde bulunan dokunmatik multimedya ekranlarının hakim olduğu modern bir kokpite sahip olmayan Mokka'ya, 2000'li yıllardan kalan çok sayıda küçük düğme ve minik ekrandan oluşan kokpitin hiç yakışmadığını ve biran evvel elden geçirilmesi gerektiğini düşünüyoruz.



SÜRÜŞ:

Gerek iç, gerekse dış tasarım ve donanımı itibariyle bizi ikircikli durumda bırakan Mokka, sürüşüyle de bu çizgiyi boz(a)madı. Boyutlarının aksine yere iyi basan ve düzde ve virajlarda fizik sınırlarını aşmadıkça kararlı bir sürüş dinamiği ortaya koyan Opel Mokka; ağırkanlı tam otomatik (tork konvertörlü) şanzımanı ve devirlenmeyi pek sevmeyen tork bandı dar 1.4 litre hacmindeki turbo benzinli motoruyla bizden tam manasıyla tatminkar bir not alamadı.



Mülayim hızlanma değerleri, üst devirlere çıktıkça artan uğultusu ve ortalama 10 litre/100km seviyesinin altına inmeyen yakıt tüketimi ile sınıfındaki doğrudan enjeksiyon, modern turbo ve çift kavramalı yarı otomatik şanzımana sahip modellerle aşık atamayn Mokka'nın bu alanda da acilen revizyon geçirmesini öneririz.


TEST KARNESİ:

Olumlu:
+Şık ve olduğundan cüsseli dış görünüm
+Ferah iç hacim
+Yeterli bagaj hacmi ve fonksiyonel eşya gözleri
+Kararlı sürüş dinamikleri

Olumsuz:
-Demode iç tasarım
-Gürültülü ve mülayim karakterli motor
-Ağırkanlı tam otomatik şanzıman
-Yüksek yakıt tüketimi ve vasat performans değerleri

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...