Köklü İngiliz premium otomobil üreticisi Jaguar, Hint asıllı milyar sahibi Ratan Tata'nın tabiri caizse keseyi ağzına kadar açması ile atağa kalktı. Farklı segmentlerde bir biri ardına yeni modeller çıkartan Jaguar'ın en yeni bombası D-Premium segmentinde yer alan iddialı modeli XE oldu.
Jaguar'ın dizayn şefi Ian Callum tarafından BMW 3 Serisinden büyük, Audi A4'ten küçük, Mercedes C Serisi ile aynı boyutlarda bir Premium otomobil olarak tanımlanan XE'nin, ilk etapta 3 motorla piyasaya sunulması öngörülüyor.
2.0 litre turbo benzinli 200HP, 2.0 litre turbo dizel 163HP ve 3.0 litre kompresörlü benzinli 340HP'lik aşırı beslemeli motorlarıyla gücünü ilk etapta ortaya koyan XE; kardeş firma Range Rover'dan adapte edilen adaptif çekiş kontrol sistemi Jaguar All Surface Programme Control (Range Rover'daki ismiyle terrain response) güçlü olduğu kadar iyi yol tuttuğunun da sinyallerini veriyor.
Dynamic, Normal, Eco ve Winter adında dört sürüş modu bulunan Jaguar All Surface Programme Control'un özellikle Dynamic modunun sınıfındaki en cesur yol tutuş performanslarından birini sunması planlanıyor.
6 ileri manuel yahut ZF mahreçli 8 ileri tam otomatik şanzıman seçenekleriyle üretilecek olan XE'nin gerek dış, gerekse iç tasarımında minimalist çizgiler ve sportiflik ön planda tutulmuş. Çekik gözlü farlar, geniş havalandırma ızgaraları, deri kaplı kokpit unsurları, yuvarlak otomatik şanzıman kontrol ünitesi ve 8 inçlik dokunmatik multimedya-araç kontrol sistemi gibi güncel Jaguar ürün gamında bulunan XJ, XF ve F Type'dan tanıdık pek çok unsuru barındıran XE, D Premium segmentte Mercedes C Serisi dışındaki tüm rakiplerinden daha cesur ve kaliteli bir duruş sergiliyor kanaatindeyiz.
İç hacim ve bagaj hacmi bakımından sınıfının gereklerini karşılayan yeni küçük Jaguar, ön tarafta iri cüsseli olmak üzere 5 yetişkinin seyahat edebileceği bir kabine ve 40:20:40 şeklinde genişletilebilen 485 litrelik tatminkar bir bagaj hacmine sahip.
360 derece kameralı otomatik park sistemi, kör nokta önleyici sistem, başüstü göstergesi (head-up display HUD), adaptif hız sabitleyici, şerit değiştirme ve kaza önleyici ikaz sistemleri ile güvenlik alanında da "ben varım" diyen bu küçük ve cüretkar yeni Jaguar'ın Ülkemizde piyasaya sunulmasını dört gözle beklemekteyiz B)
İyi günler, keyifli sürüşler dileriz.
Otomobilgurmesi (c)
Not: bu haberdeki fotoğraflar www.autobild.de adresinden alınmıştır.