11 Ağustos 2011 Perşembe

Ford Mondeo 2.0TDCI (140) AT Selective


1993'ten bu yana üretilen (makyajlar dışındaki) 3. Ford Mondeo Jenerasyonu, 2.0TDCI motorunun 140 HP'lik versiyonuyla bugünkü test konuğumuz oldu. 

1980'li yıllara damgasını vuran modellerden biri olan Ford Sierra'nın takipçisi olan Mondeo, 3 jenerasyondur üretiliyor olmanın verdiği güvenle büyük reklam ve promosyon kampanyalarına ihtiyaç duymadan satılmakta Ülkemizde.

Her ne kadar kendine has bir hayran kitlesi olsa da Mondeo'nun gerek 0km gerekse 2.el satış performansı Ülkemizde piyasaya sunulduğundan bu yana pek de iyi gitmedi.

Bugünkü test konuğumuz Mondeo'yu incelemeye almamızın temel nedeni de bu satış başarısızlığının nedenini araştırmak.

Dış:

Ford'un Kinetik Dizayn olarak tanımladığı tasarım çizgisinin ilk üyesi 2007 yılında piyasaya sunulan ve 2010 yılında makyaj operasyonuna tutularak bugünkü haliyle karşımıza çıkan Mondeo'dur malumunuz.

Çekik gözlü farlar ve büyük havalandırma ızgaralarına sahip ön görünümü, akıcı siluet hatları, çıkık ve geniş çamurlukları ve kendinden spoiler'lı gibi duran eğimli bagaj kısmı ile Mondeo'nun albenili ve görece sportif bir dış görünümü var.




4.8 metreye varan boyu ve çıkık çamurluklarına oranla 17 inç'lik alaşım jantların araçta biraz küçük durduğunu not ediyor ve geçiyoruz aracın içine dair yorumlarımıza.

 İç:

Otomobilin dış dizaynındaki Kinetik akımın içeride de etkisini sürdürüyor olmasının bizi keyiflendirdiğini başta belirtelim. Sade, çekici ve fonksiyonel bir konsolu var Mondeo'nun. Her ne kadar son dönemin trendi merkezi kumanda ünitesine (i-drive, mmi veya command kısaltmalarıyla da bilinmektedir) sahip olmasa da tıpkı rakibi VW Passat gibi mümkün mertebe az tuş ve kumanda kolu barındıran, onun yerine çevirmeli ve dokunmatik olsun olmasın ekranlı kumanda modülleri ihtiva eden Mondeo kokpiti dizaynı ve fonksiyonelliği itibariyle bizden geçer not aldı.



Araç kabinin gerek ön gerekse arkada seyahat edenlere sunduğu alanın gayet cömert ve yeterli olduğunu söyleyebiliriz. Selective isimli en üst donanım seviyesindeki test aracımızın taba rengi deri döşemesi ve 5 kademeli koltuk ısıtması hem konfor hem de görsel açıdan tatminkar bir yolculuk vaad etmekte.


 Bagaj kısmı da .... lt'lik hacmi ve geniş yükleme ağzı ile 5 kişilik bir ailenin ortalama seyahat standartlarındaki yükünü taşıyabilecek ebatlarda ve yine test değerlendirmemizde Mondeo'ya olumlu puan kazandıran alanlardan biri konumunda.




Sürüş:

Piyasaya sunulduğu 1993 yılından bugüne Mondeo'nun en güvendiği alanlardan biri olan sürüşü dinamiklerini değerlendirmeye geçtiğimizde ise önceki Mondeo'lardan alınan bayrağın azimle taşınmakta olduğunu gözlemledik.

Düzde ve virajda kararlı ve yüksek limitleri bulunan Mondeo, iş konfora geldiğinde ise sert süspansiyon ayarları ve düşük ses izolasyonu sebebiyle tıpkı önceki nesilleri gibi vasat bir performans ortaya koydu.

140HP ve 350NM'lik güç ve torka sahip 2.0 litrelik dizel motor ile 6 ileri çift kavramalı yarı-otomatik şanzıman birlikteliği gerek filo gerekse aile kullanımı için yeterli bir performans ortaya koymakta. Ancak şunu de belirtmemiz gerekir ki Mondeo'nun  D segmentinde yer alan rakiplerinde kullanılan aynı hacimdeki motorların ortaya koyduğu güç-tork ve performans seviyesi oldukça düşük seviyede. Bu sınıfın güç/tork oranı artık 170HP/380NM seviyelerinde.

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...