17.02.2012 tarihi itibariyle BMW'nin D-Premium Segmentindeki efsane modeli 3 Serisi, 6. Jenerasyonu ile Ülkemiz BMW Yetkili Bayilerde yerini aldı. F30 kasa koduyla anılan yeni 3 Serisi şimdilik yalnızca 2 motor tipiyle Ülkemize ithal edilmekte.
Buyrunuz taze taze ilk fotolarıyla Yeni BMW 3 Serisi.
Şuan için birisi dizel diğeri benzinli iki adet motor tipi ile Ülkemize ithal olunmakta F30 3 Serisi. Her iki motor tipine dair ufak teknik bilgi vermek gerekirse:
3.28i
Benzinli 2 Turbolu 2.0 lt motor
Gücü: 245HP
Torku: 350NM
0-100 kms Hızlanma: 6.1 sn
Son Hız: 250 kms
Ortalama Tüketim: 6.5lt / 100km
3.20d
Dizel Turbolu 2.0lt motor
Gücü: 184HP
Torku: 380 NM
0-100 kms Hızlanma: 7.6 sn
Son Hız: 230 kms
Ortalama Tüketim: 4.4lt / 100km
Yeni 3 Serisi 3 temel dizayn ve donanım çizgisinde üretilmekte. Bunlar:
Modern Line: İskandinav otomobillerini andırır şekilde açık renkli gösterge paneli ve direksiyona sahip olan bu çizgide açık renkli koltuk döşemeleri ve ahşap kaplamalar ile ferah bir iç hacim yaratılması tasarlanmış. Dış tasarımda ise mat krom kaplı BMW böbrekleri (ön ızgaralar), ön-arka-yan bölümlerde saten kaplı aluminyum detaylar ve özel alaşımlı jantlar aracın belirleyici özelliği durumunda. Otomobilin anahtarı mat gümüş dekoratif bir şeritle istiridye renginde tasarlanmış.
Sport Line: İç tasarımda, bolca kullanılan siyah ve kırmızı renklerdeki detaylar aracın sportifliğinin altını çiziyor. Spor kadranlar, gösterge panelinin yuvarlak göstergeleri üzerindeki kırmızı kontrast halkaları, spor direksiyondaki kırmızı dikişler ve mercan kırmızısı vurgu şeritli parlak siyah renkteki dekoratif kaplama ile heyecanlı bir iç mekana ulaşılmış. Dış tasarımda krom renkli BMW böbrekleri, ön spoilerda alüminyum renkli çubukları olan siyah hava girişleri, double spoke tasarımlı hafif alaşım jantlar, opsiyonel olarak sunulan parlak siyah renkte yan aynalar ve cam çerçeveleri sportif görünümü daha da vurguluyor. Egzos çıkışları da aracın genel havasına uygun olarak siyah krom renginde. Otomobilin anahtarı kırmızı bir şeritle siyah renkte tasarlanmış.
Luxury Line: Bolca ahşap kaplama ve krom detay kullanılan iç tasarımda lüks ve konfor ihtiyaçlarının karşılanması amaçlanmış. Dış tasarımda da aracın ön spoilerı, arka tamponu, cam çerçeveleri ve egzos çıkışlarında kullanılan parlak krom kaplamalar tüm dikkatleri üzerine çekerken multispoke (çok kollu) hafif alaşımlı jantlar da BMW'ye has sportif lüks tarzı vurguluyor. Luxury Line'a özel olarak otomobilin anahtarı krom kaplama dekoratif bir şeritle siyah renkte tasarlanmış.
Bizim Borusan Esenboğa Showroom'unda incelediğimiz F30 3 Serisi, 3.28i Luxury Line idi ve gerek iç-gerekse dış tasarımı ile "ben buradayım" diyordu.
Aracın iç tasarımı itibariyle eleştirilecek (ve kuvvetle muhtemel 3.5 yıl sonra yapılacak makyaj operasyonunda düzeltilecek) en büyük olumsuzluk navigasyon, müzik sistemi, araç ayarları gibi pek çok pratik unsura tek kumanda ile ulaşılmasını sağlayan BMW icadı i-drive sisteminin monitörünün konumlandırılması.
Sürücüye doğru hafif ve bence çok tatlı bir açıyla konumlandırılmış fonksiyonel, sportif ve bir o kadar kibar ve ahenkli kokpit dizaynında adeta bir ayrık otu (daha çok sütunu) misali orta konsoldan fışkıran monitör tasarımıyla olduğu kadar dokunmatik özellikte olmamasıyla da eleştiri oklarımı üzerine çekti.
F30 kasa ile birlikte tüm BMW modellerinde joystick tipi otomatik şanzıman kumandası standart hale geldi. Otomobile alışana kadar biraz suni bir hissi olsa da alıştıktan sonra gayet pratik ve bir o kadar da şık bir unsur olduğu düşüncesindeyim.
Son yıllarda özellikle Batı ülkelerinde yaygınlaşan ekonomik ve çevreci otomobiller üretmek trendine uyan BMW, yeni 3 Serisinde de tıpkı 1 serisinde olduğu gibi Eco Pro modunu sunmakta. Bu moda alındığında klima sisteminin ve diğer elektrik harcayan donanımların güçlerini kısıtlayan, gaz pedalı hassasiyetini düşüren ve bu esnada yapmakta olduğunuz ekonominin araç monitöründe bilgisayar oyunu tarzı grafiklerle izlenmesini sağlayan otomobili Sport moduna aldığınızda ise, daha yüksek devirde değişen vitesler, çekiş kontrol sisteminin aracın kaymasına daha fazla izin verecek bir hale gelmesi ile sportif haz almanız amaçlanmış.
İç mekanda 60.000 Euro'luk fiyat seviyesine sahip olan bu araca yakışmayan yegane donanımın tek bölgeli yarı-otomatik klima sistemi olduğunu düşünmekteyim. Tamam Alman milleti tasarrufu sever, ve standart donanımda biraz iktisatlı davranır ama bu devirde ve bu sınıfta en azından çift bölgeli ve tam otomatik klima sistemi standart donanımda sunulmalıydı kanaatindeyim.
Gelelim Bavyera Motor Fabrikalarının (Bayerische Motoren Werke-BMW) son harikasına. Çift turbolu, 2.0 litre hacmindeki 3.28 ibaresi taşıyan motor hakikaten kağıt üzerindeki verileri ile dahi tek kelimeyle "etkileyici". Downsizing (hacim düşürme) ekolünün BMW cephesindeki yeni kuşak temsilcisi 245HP güç ve 350NM tork veren, üstüne üstlük bir de 6.5lt'lik çok iddialı bir düşük tüketim rakamı ile bunu yapan bu motoru yolda test etmek için sabırsızlanmıyorum desem yalan olur.
Şimdilik bu kadar, çok yakında test izlenimlerimi de aynı konu başlığı altında paylaşacağım.
İyi günler, keyifli sürüşler dilerim.