7 Mayıs 2012 Pazartesi

Günün Lezzeti - Ferrari F430 Spyder


Güneşli bir bahar gününde adetim olduğu üzere Roadster'ım ile öğle saatlerinde Ankara caddelerini dolaşırken Turan Güneş Caddesinde yeni mekanı (lüks oto galerisi) Boran Otomotiv'i açan arkadaşım Ömer Kesgin'e bir uğrayım dedim.

Bir de ne göreyim, kapının önünde ennn Rosso Corsa'sından 2 adet Ferrari (360 Modena ve 430 Spyder) arz-ı endam etmekte. Mevsim ilkbahar olduğundan bu günkü lezzet köşesine yakışır modelin F430 Spyder olduğuna kanaat getirdim ve başladım fotoları çekmeye.

Buyrunuz adetimiz olduğu üzere kısa-kısa bilgiler eşliğinde Ferrari F430 Spyder resimleri.



2004-2009 yılları arasında üretilen Ferrari F430 aslında tamamen yeni bir dizayn olmaktan ziyade, yerini aldığı 360 Berlinetta'nın oldukça ağır şekilde makyajlanmış hali olarak tanımlanabilir. 



360 ile 430 arasında görünüm olarak muazzam farklar bulunmasa da sürüş dinamikleri ve motor özellikleri bakımından dağlar kadar fark var desek yanlış söylememiş oluruz.










360, 3.6 litrelik ortada konumlandırılmış V8 motoru ile 400HP güç vermekte ve 0'dan 100kms hıza 4.3 saniyede ulaşmaktaydı, azami hızı ise 300kms idi.


430 ise 4.3 litrelik ortada konumlandırılmış V8 motoru ile 483HP güç vermekte ve 0'dan 100kms hıza 4.0 saniyede ulaşmaktaydı, azami hız ise 315kms'ye yükselmişti.



430'u 360'dan çok daha dinamik ve hızlı yapan temel faktör ise motordan ziyade sürüş sistemleriyle ilintiliydi.

E-Diff adıyla anılan bilgisayar kontrollü sınırlı kaydırmalı (limited-slip) diferansiyel ile her türlü yol koşuluna göre motordan gelen güç arka tekerleklere dağıtılmaktaydı. 



430 ile Ferrari ve dolayısıyla otomotiv sektörüne gelen bir diğer devrim niteliğindeki yenilik de Mannetino isimli, direksiyonun sağ yanına konumlandırılmış şalter şeklindeki kontrol sistemiydi.  




Elektronik süspansiyonlar, vites değişim karakteri, gaz pedalı duyarlığı ve elektronik stabilite sisteminin çalışma tarzına müdahale eden ve otomobilin karakterini yol koşulları ve sürücü tercihlerine göre değiştiren Mannetino F430'u hem yol, hem de pist kullanımı için ideal bir otomobil haline getirmişti.




Bugün üretiminin sona ererek yerine 458 Italia modeline bırakması üzerinden 3 yıl geçse de Ferrari F430 hala nefeskesici dış görünümü, otomobilcilik tarihinde devrim niteliği taşıyan E-Diff ve Mannetino gibi teknolojilerle mükemmel seviyeye çıkmış sürüş dinamikleri ve belki hepsinden önemlisi çocuk-büyük, kadın-erkek, genç-ihtiyar demeden toplumun tüm kesimlerini kendine hayran bırakan Ferrari Kırmızısı (Rosso Corsa) rengi ve çığlıklar atan tubi egzostlarıyla büyüleyiciliğini muhafaza etmekte.





İç görünümü, işçilik ve malzeme hataları sebebiyle zaman zaman derin eleştirilere maruz kalsa da F430 Ferrari için olduğu kadar otomobil tarihi için de önemli bir "eser"...Ne de olsa o Formula 1'i Formula 1 yapan Efsane markanın mütevazi de olsa değerli ve nadide bir temsilcisi.




Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...