Eskiden otomotiv sektöründe klasifikasyon ve yorum yapmak şimdikine oranla çok daha kolaydı.
Önceleri Sedan-Coupe-Station Wagon vs. diye aracın şekline göre çok rahatlıkla klasifiye edebilirdik araçları.
Sonrasında araç boyutlarına göre A (mikro), B (mini), C (kompakt), D (orta), E (orta-üst), S (üst) gibi segmentler oluşmaya başladı.
Bunu müteakip her bir segmenti standart ve premium olarak 2'ye ayırmaya başladık.
Bu da yetmedi...Ara segmentler oluşmaya başladı: Arazi aracı, B-C-D segmenti karışımı "crossover"lar ve bugünkü testimize konuk olan Volkswagen CC gibi "4 kapılı coupe" ara segmenti.
Aslında "coupe" kelimesi sözlükte 2 kapılı taşıt olarak tanımlansa da günümüzde her segmenti birbiriyle sentezleyip yeni yeni alt segmentler oluşturan otomobil firmalarından Mercedes Benz'in 2004 yılında CLS isimli modelini piyasaya sürmesi ve tüketiciden büyük beğeni kazanması üzerine "4 kapılı coupe" kavramı da sektörde kullanılmaya başlamış oldu.
Porsche, Aston Martin, BMW gibi pek çok premium otomotiv firması bu segmente balıklama dalmışken VW gibi dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden birinin suskun kalması beklenemezdi elbette.
Karşınızda VW'nin ilk ve an itibariyle tek "4 kapılı coupe" otomobili CC.
Geniş ve bol kromaja yer verilmiş ön panjur, günümüzün teknoloji trendi olan LED farlar ve kocaman marka amblemi ile önden kuvvetli ve ağırbaşlı bir yapısı var CC'nin. Yani bu açı itibariyle tam bir D Segmenti otomobili.
Gel gelelim yan profile geçtiğimizde herşey değişiyor ve önden arkaya keskin bir şekilde yükselen omuz çizgisi, dar cam alanları, direksiz kapıları ve iddialı büyük jantları ile adeta sportif bir coupe gibi görünmeye başlıyor gözümüze VW CC.
Aracın arka görünümü de tıpkı ön görünümü gibi marka kimliğine uygun bir ağır başlılık ile şekillendirilmiş. Burada da bagaj kapağının kısa tutulması ve bitiş kavisinin spoilervari bir görünüme sahip olmasıyla sportif imajın elden bırakılmadığının altı çizilmiş.
Nitekim oluşturduğu 0.28'lik rüzgar direnci ile sportif görünümlü 4 kapılı coupe VW CC son derece aerodinamik bir otomobil olarak sınıflandırılabiliyor.
Aracın içine geçtiğimizde, dış kısımdaki sportifliği basın melez sedan karakterinin sürüdüğünü görüyoruz. VW grubunun artık fazlasıyla aşinası olduğumuz gösterge tablosu, klima ve multimedya sistemi kumandaları araçta sade ve kullanışlı bir hava oluştursa da bunun "coupe" olarak adlandırılan bir araç için biraz fazla yeknesak ve sade kaldığını olumsuz haneye not ettikten sonra geliyoruz olumlu gördüğümüz özelliklerin sıralanmasına.
Aracın koltukları gerek kullanılan deri/alcantara karışımı yüksek kaliteli malzeme, gerekse yapıları itibariyle gayet sportif ve klas hissettiriyor. CC'nin 4.8 metreye varan upuzun boyunun etkisiyle gerek önde, gerekse arkada 4 kişi için son derece yeterli bir kabin alanı bulunmakta.
Aracın bagajı da kabini ile paralel şekilde boyutlarının hakkını verircesine geniş ve kullanışlı bir yapı arz ediyor. CC'nin 532 litrelik bagaj hacmi için, aracın "coupe" olarak lanse edildiği de hesaba katıldığında rahatlıkla "devasa boyutlarda" diyebiliriz.
Gelelim test izlenimlerimizin en can yakan kısmı olan sürüşe. CC, VW tarafından 4 kapılı coupe olarak tanımlandığından, testimizin bu kısmının aracı satın almayı düşünenler açısından en can alıcı mahiyette olduğunun bilinciyle aracın şık ve klas duran kocaman elektronik anahtarını yuvasına yerleştiriyor ve çalıştırıyoruz 1.4 TSI DSG koduyla anılan VW CC'mizi.
Herşeyden önce motor hakkında bilgi vererek başlamanın uygun olacağını düşünüyoruz. 1.4 litre hacmindeki bu modern VW motoru "double-charger" özelliğini taşımakta. "Double-charger", hem turbo hemde supercharger ile "aşırı" beslenen motorlara verdiğimiz isim sektörde. CC'nin 1.4 motorunu çalıştırdığınız anda devrede olan supercharger, araç 3000 devir seviyesine geldiğinde yerini turbocharger'a bırakıyor ve boyutundan beklenmeyen bir performas sunarak sizi şaşırtıyor/mutlu ediyor.
VW'nin yaklaşık 5 senedir kullanmakta olduğu ve gün geçtikçe yaptığı iyileştirmelerle sınıfında referans motor teknolojisi haline getirdiği TSI teknolojisindeki motoruyla CC kendisinden beklenen sürüş performansını rahatlıkla ortaya koyabiliyor.
0-100kms ivmelenme: 8 Saniye
Son hız: 230 kms
Rakamları 1.4 litre hacminde motoru olan ve yaklaşık 1.6 ton ağırlığındaki kocaman bir otomobil için gerçekten başarılı ve tatminkar olarak değerlendirilebilir.
Tüm bu başarılı performans verileri düşünüldüğünde aracın şehir içi ortalama 9-10lt/100km tüketim miktarı gayet kabul edilebilir geliyor. Şehirler arası yol koşullarında ve ekonomik bir sürüş tarzıyla bu tüketimin 6 lt/100km seviyesine çekilebileceği, agresif kullanımda da rahatlıkla 15lt/100km seviyesine gelebileceğini de not düştükten sonra CC'nin şanzımanı hakkında da birkaç kelam etmemiz uygun olur kanaatindeyim.
CC'de kullanılan 7 ileri çift kavramalı DSG (Direkt-Schalt-Getriebe) şanzımanın vites geçişleri öylesine sarsıntısız ve hızlı ki, aynı motoru çok daha hafif bir kasada manuel şanzımanla kullandığımızdan çok daha tatminkar ve keyifli sonuçlar aldık aracı kullanırken.
Bu itibarla, kuvvetli bir VW alacaksanız mutlaka DSG sistemini donanım listesinde işaretlemenizi salık veriyoruz.
Son olarak aracın sürüş dinamiklerine gelecek olursak: düşük profilli (40 yanak) lastikler ve büyük boyutlu (18') jantlarla dahi VW CC'nin sürüşü gayet konforlu, düzde ve virajda da fizik kuralları dahilinde dengeli, tatminkar bir sürüş sağlıyor. Araç önden çekişli olduğundan, ilk kalkışlarda torquesteer (yönlendirme ve güç sevkiyatı aynı aksta olunca aracın içine düştüğü bocalama/patinaj durumu) ve düşük viteste hızlı girilen virajlarda understeer (kafadan kayma) az da olsa mevcut durumda. Ancak aracın etkin çalışan ESP sistemi bu (önden çekiş sisteminden kaynaklanan) ufak zayıflıkların üstesin rahatlıkla gelebiliyor.
SONUÇ:
Albenili dış dizaynı ve heybetli ölçüleri, yüksek materyal ve işçilik kalitesi, geniş iç ve bagaj hacmi ve performans/ekonomi oranını çok iyi tutturan 1.4 TSI 160HP motoru&DSG Şanzıman ikilisiyle VW CC, "4 kapılı coupe" segmentinde bilhassa maddi olanakları premium markaları almaya elvermeyen kullanıcılar için fevkalade bir seçenek. VW'nin CC formülünü o kadar tuttuk ki, bırakın kendi niş segmentini D, hatta D Premium segmentten dahi müşteri portföyü oluşturabilecek bir potansiyelde görüyoruz bu başarılı aracı.
VW aracı biraz daha iyileştirmek isterse 4 çekiş sistemini ekleyebilir ve konvansiyonel/bildik VW aparatlarından arındırmak suretiyle iç görünümünü biraz daha araca özel kılabilir. Bunun dışında VW CC 4-4'lük bir araç kanaatindeyiz.
TEST KARNESİ:
Olumlu:
+Albenili dış dizayn ve heybetli ölçüler.
+Yüksek materyal ve işçilik kalitesi.
+Geniş iç hacim e bagaj hacmi.
+Performanslı ve performansa göre ekonomik 1.4 TSI (160) & DSG (7 ileri) Şanzıman ikilisi.
Olumsuz:
-İç görünümde aracın genel havasına oranla biraz basit kalan bildik VW aparatlarının (klima, multimedya, tuşlar, vs.) mevcudiyeti -4x4 seçeneği sunulmuyor.
-Önden çekiş sisteminden kaynaklanan, sportif sürüş tarzını törpüleyen torqusteer ve understeer sorunları.