Ülkemizde aile kullanımına yönelik olarak en revaçta olan otomobil segmentlerinden biridir D
Segmenti. Tıpkı kitlelere yönelik diğer segmentler gibi D Segmentinde de Ülkemiz koşullarında başarılı olmanın/iyi satış rakamlarına ulaşabilmenin yolu bazı paradigmaları tutturmaktan geçiyor.
Bunlar kısaca: Düşük hacimli (1.6'litreden düşük) turbo (tercihen) dizel motor, otomatik vites, sedan gövde tipi olarak sayılabilir.
Sınırlı sayıda otomotiv üreticisinin faaliyette bulunduğu Premium klasmanında da belirli başarı kriterleri bulunmakta: Köklü Marka Geçmişi/İmajı, Yüksek Teknoloji Donanımı ve Dikkat Çekici Tasarım.
Bugünkü testimize konuk olan Volvo S60 DRIV-e, 1.6 litre hacmindeki yeni kuşak turbo dizel motoru, çift kavramalı otomatik şanzımanı, sedan gövde tipi, Volvo'nun sağlam marka imajı, çarp önleme sistemi gibi yüksek teknoloji donanımları ve cesur çizgilere sahip modern tasarımıyla adeta D Premium Segmentte başarının tanımı gibi durmakta kağıt üstünde.
Bakalım pratikte nasıl bir performans ortaya koyacak testimizde:
DIŞ:
Eskiden kutu şeklinde otomobiller üretmesiyle şöhret yapan Volvo için devrim niteliğinde akıcı çizgileri var S60'ın. Uzun burun, geniş dingil aralığı ve kısa bagaj ile sportif otomobilin sahip olması gereken ideal vücut (kasa) ölçülerindeki yan profili, gözyaşı şeklindeki klasik farlar ve çift led kaşlarının (gündüz farları) kocaman Volvo amblemli petek desenli panjuru süslediği ön görünümü ve bumerang formundaki stop lambalarının bütünleşik spoiler tarzında tasarlanmış bagaj kapağı ve aerodinamik arka tamponla buluştuğu arka görünümüyle S60'ın son derece dikkat çekici ve sportif bir dış görünümü bulunmakta.
Özellikle R-Design donanımındaki aerodinamik paket ve bakır gibi iddialı bir renk seçtiğiniz takdirde yolda seyahat ederken yanından geçtiğiniz sürücü ve yayaların size attığı kimi zaman kıskanç, kimi zaman da takdir dolu bakışlara göğüs germeniz gerekeceği aşikar.
Özellikle R-Design donanımındaki aerodinamik paket ve bakır gibi iddialı bir renk seçtiğiniz takdirde yolda seyahat ederken yanından geçtiğiniz sürücü ve yayaların size attığı kimi zaman kıskanç, kimi zaman da takdir dolu bakışlara göğüs germeniz gerekeceği aşikar.
İÇ:
Bu olumsuzlukları belirttikten sonra gelelim S60'ın bize keyif veren özelliklerine. Volvo'ya özgü
sürücüyü çepeçevre saran kalevari kokpit çizgileri, çok miktarda düğmelerle bezeli olsa da kullanımı son derece kolay olan yine markaya özgü "yüzer" orta konsol, kocaman bir multimedia ekranı ve ortalarında bir çift bilgi ekranı muhafaza eden okunaklı yuvarlak sürüş göstergeleri ile hem göze, hem kalbe hem de mantığa hitabediyor S60.
Buna bir de çok kaliteli, yumuşacık deri döşemeyle kaplı elektrikli, hafızalı, ısıtmalı ve bir o kadar da cüsseli Volvo koltukları, çift bölgeli tam otomatik iklimlendirme istemi, ön ve arka koltuklarda seyahat edenler için ayrı ayrı kullanılabilecek multimedya donanımının mevcudiyeti de eklendiğinde ortaya oldukça konforlu ve lüks bir "iç dünya" konmuş oluyor.
SÜRÜŞ:
Güvenlik odaklı bir marka olarak yıllardır zihnimize kazınan Volvo'dan açıkçası bu klasmanda büyük bir mucize yaratmasını beklemiyorduk. Bu zamana kadar kullanmış olduğumuz Volvolar, genellikle sürücüyü yoldan alabildiğine izole eden, düzde ve virajda etkileyici bir yol dinamiği ortaya koymaktan uzak olan otomobillerdi.
Ancak S60 daha direksiyonuna kurulduğumuz anda bu önyargıyı yıkabilecek bir potansiyelde olduğunu bizlere gösterdi. Sürüş pozisyonunun olabildiğince alçak, direksiyonunun da yine olabildiğince küçük ve sportif tasarlandığı bu yeni nesil Volvo'nun motorunu çalıştırdığımızda aracın 4 silindirli ve düşük hacimli bir turbo motora sahip olmasına rağmen olabildiğince sessiz çalıştığını gözlemledik.
Vites topuzu ve direksiyon arasındaki mesafenin bir karışta (ideal sportif otomobil ölçüsünde) tutulmasının de bize verdiği ilham ile gaz pedalına yüklendiğimizde, aracın ekonomi odaklı 112 HP Güç ve 270NM (Dip gazda overboost özelliğiyle 285NM'ye kadar çıkabilmekte) Tork ortaya koyan motorunun 1.6 tonluk kasa ağırlığıyla rahatlıkla başa çıktığını görüyoruz.
PSA Grubu ile Ford tarafından ortak olarak gelitirilen, gelişim sürecinde BMW'den de destek alınan bu başarılı dizel motorun, yine Ford raflarından alınan 6 ileri çift kavramalı Powershift şanzımanla uyumu aracın yüksek gövde ağırlığına rağmen aile kullanımına göre yeterli bir performans (0-100kms ivmelenme 12 saniye civarında, son hız da düz yolda 200kms seviyesinde) ortaya koyması S60'a bu alanda olumlu puan kazandırdı.
Aracı zorlasanız dahi şehir içinde 8-8.5 lt/100km civarında seyreden, ekonomik kullanımda ise 5.5-6 lt/100km seviyesini rahatlıkla yakalayabilen, şehirdışı ekonomik kullanımda ise 4 lt/100km gibi mucizevi rakamlara imza atabilen motoru tüketim kategorisinde de başarı hanesine yeni puanları kolaylıkla yazdırdı.
Bir otomobili rafine olarak tanımlayabilmemiz için elzem olan sürüş dinamikleri hususunda da Volvo bizi üzmedi. Gergin şasi ayarları ve orta sertlikte tercih edilmiş süspansiyonları, başarılı kabin izolasyonuyla birleştiğinde ortaya gerek konfor gerekse yol tutuş bakımından gayet rafine bir araç konmuş oluyor.
Ancak S60 daha direksiyonuna kurulduğumuz anda bu önyargıyı yıkabilecek bir potansiyelde olduğunu bizlere gösterdi. Sürüş pozisyonunun olabildiğince alçak, direksiyonunun da yine olabildiğince küçük ve sportif tasarlandığı bu yeni nesil Volvo'nun motorunu çalıştırdığımızda aracın 4 silindirli ve düşük hacimli bir turbo motora sahip olmasına rağmen olabildiğince sessiz çalıştığını gözlemledik.
Vites topuzu ve direksiyon arasındaki mesafenin bir karışta (ideal sportif otomobil ölçüsünde) tutulmasının de bize verdiği ilham ile gaz pedalına yüklendiğimizde, aracın ekonomi odaklı 112 HP Güç ve 270NM (Dip gazda overboost özelliğiyle 285NM'ye kadar çıkabilmekte) Tork ortaya koyan motorunun 1.6 tonluk kasa ağırlığıyla rahatlıkla başa çıktığını görüyoruz.
PSA Grubu ile Ford tarafından ortak olarak gelitirilen, gelişim sürecinde BMW'den de destek alınan bu başarılı dizel motorun, yine Ford raflarından alınan 6 ileri çift kavramalı Powershift şanzımanla uyumu aracın yüksek gövde ağırlığına rağmen aile kullanımına göre yeterli bir performans (0-100kms ivmelenme 12 saniye civarında, son hız da düz yolda 200kms seviyesinde) ortaya koyması S60'a bu alanda olumlu puan kazandırdı.
Aracı zorlasanız dahi şehir içinde 8-8.5 lt/100km civarında seyreden, ekonomik kullanımda ise 5.5-6 lt/100km seviyesini rahatlıkla yakalayabilen, şehirdışı ekonomik kullanımda ise 4 lt/100km gibi mucizevi rakamlara imza atabilen motoru tüketim kategorisinde de başarı hanesine yeni puanları kolaylıkla yazdırdı.
Bir otomobili rafine olarak tanımlayabilmemiz için elzem olan sürüş dinamikleri hususunda da Volvo bizi üzmedi. Gergin şasi ayarları ve orta sertlikte tercih edilmiş süspansiyonları, başarılı kabin izolasyonuyla birleştiğinde ortaya gerek konfor gerekse yol tutuş bakımından gayet rafine bir araç konmuş oluyor.
SONUÇ:
Ekonomik ve aile kullanımı için yeterli seviyedeki turbo dizel motoru, albenili iç ve dış tasarımı, artık bir Volvo klasiği haline gelen geniş aktif-pasif güvenlik donanımı, tatminkar düzeydeki standart ve opsiyonal konfor donanımı ve rafine sürüş dinamikleriyle olumlu puanları toplayan Volvo S60, arka koltuklar ve bagaj hacmindeki kısıtlı hacim sebepleriyle puan kaybetse de bunu (Premium) rakiplerine oranla düşük fiyat seviyesi ve geniş yükleme hacimli station modelinin (V60) mevcudiyetiyle aşıyor; netice itibariyle testimizi D-Premium Segmentin en başarılı otomobili payesini elde ederek tamamlıyor.
TEST KARNESİ:
Olumlu:
+Ekonomik dizel motor.
+Düşük motor hacmi sebebiyle ekonomik motorlu taşıt vergisi klasmanı.
+Şık dış ve iç tasarım.
+Üst düzeyde aktif ve pasif güvenlik donanımı.
+Yüksek standart ve opsiyonel konfor donanımı.
+Rafine sürüş özellikleri.
+Rafine sürüş özellikleri.
+Rakiplerine göre uygun satış fiyatı.
Olumsuz:
-Arka koltuklardaki diz/ayak mesafesi kısıtlı.
-Bagaj hacmi araç boyutlarına göre küçük.