İlk görüşte AŞK....Büyük harflerle yazılmayı sonuna kadar hak eden bu AŞK otomobilinin ismi Alfa Romeo 4C, uzun ve melodik okunuşuyla Quattro Competizione.
1930'lu yıllardan 60'lı yılların sonuna değin başta motor sporları olmak üzere otomotiv dünyasının saygıdeğer aktörlerinden biri olan efsane mertebesindeki İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo, yaklaşık 40 yıla yakın bir süredir maddi darboğazlar ve yönetim krizleriyle çalkalanmakta; 20'inci yüzyılın ilk yarısında elde ettiği haklı şöhreti ve karizmayı günden güne yerle yeksan eden kalitesizlik ve başarısızlıkta otomobiller üretmekte, kaçınılmaz bir iflasa doğru son hızla ilerlemekteydi.
Gelin gelelim 21'inci yüzyılın ikinci onyıllık döneminde Alfa, yazımıza konu olan AŞK otomobili 4C ile muazzam bir iddia ile geri dönüş yapıyor. Fiat grubunun koyduğu büyük sermaye ve marka grubunun diğer efsane markaları Ferrari ve Maserati'den alınan know-how yardımları ile hayata getirilen 4C, çok yakında dünyanın dört köşesinde, sınırlı üretim felsefesiyle piyasaya sunulacak.
Söylemesi bile melodik bir heyecan yaratan "Competizione"yi bu kadar özel yapan ve Alfa Romeo'yu efsane olduğu döneme geri döndürecek momentusu başlatacak olan özellikleri sıralayalım isterseniz bu noktada.
Modena, İtalya'da bulunan Maserati fabrikasında yıllık 2500 adetlik üretimi olacak.
4 metre boyunda, 2 metre eninde ve 1,2 metre yüksekliğinde bir cep herkülü ebadında.
Karbonfiber monokok şasisi (sadece 65 kg ağırlığında), fabrika çıkışı takla kafesi (Roll-Cage) ve ultra hafif ve güçlü kompozit materyalden yapılmış kaportasıyla yalnızca 895kg ağırlığında.
Tipik bir süper spor otomobil gibi ortadan motorlu, arkadan itişli yapıda (MR).
%38 ön, %62 arkada yer alan ağırlık dağılımı bulunmakta.
Ağırlık / Güç oranı 4kg / HP.
1,75 litre hacmindeki turboşarjlı TBi motoru ile 240HP güç ve 350NM tork üretmekte.
Bu güç ve torku Alfa Romeo üretimi 6 ileri çiftkavramalı yarı otomatik şanzıman TCT ile arka aksa aktarmakta.
0'dan 100kms hıza 4.5 saniyede ulaşırken azami hız olarak da 260 kms'ye ulaşabilmekte. Bütün bu müthiş verileri ortaya koyarken ise 100km'de yaknızca 6.8lt benzin tüketmekte.
DNA isimli araç yönetim sistemi vasıtasıyla 4 farklı sürüş moduna ayarlanabilmekte. Bunlar sırasıyla: All Weather, Natural, Dynamic ve Race.
Araçta yarış tipi bir süspansiyon sistemi bulunmakta.
Optimum kalkış yapmayı sağlayan kalkış kontrol sistemine (Launch Control) sahip.
Ön-arka akslarda farklı ebatlarda jant ve lastik kombinasyonları kullanılıyor: Tercihe göre 17" ön-18" arka yahut 18" ön-19" arka.
4C tercihe göre spor yahut yarış egzosu ile de sipariş edilebiliyor.
Hepsi ve fazlası için lütfen http://4c.alfaromeo.com/ adresini ziyaret ediniz.
Son olarak meşhur İngiliz Otomobil Test Editörü Chris Harris'in Alfa Romeo 4C'ye hayran hatta meftun olduğu test sürüşünün videosuyla sizlere bugünlük veda ediyoruz, keyifli sürüşler ve güzel bir hafta sonu geçirmenizi dileriz.
Son olarak meşhur İngiliz Otomobil Test Editörü Chris Harris'in Alfa Romeo 4C'ye hayran hatta meftun olduğu test sürüşünün videosuyla sizlere bugünlük veda ediyoruz, keyifli sürüşler ve güzel bir hafta sonu geçirmenizi dileriz.