21 Eylül 2013 Cumartesi

Volvo V40 D2 Testi




Güneşli bir Sonbahar gününde değerli kardeşim Kemal ile öğle yemeğini müteakip tatlı yerine geçmek üzere bir kaç lezzetli test sürüşü yapalım dedik. Yolumuzun üstünde rastladığımız ilk premium otomobil showroomu Ankara-Konya otoyolu Mevlana Bulvarı üzerindeki Grup Volvo olduğundan ilk test sürüşümüzü burada gerçekleştirmeye karar kıldık.

Kibar ve bilgili satış danışmanımız, bendenizi yıllardır tanımakta olduğundan çok fazla girizgah yapmadan doğrudan hedefimiz olan Yeni V40'a yöneldik. 2013 model yılında piyasaya sunulan ve kendisinden sonra piyasaya sunulacak/makyajlanacak tüm Volvo'ların onun çizgisinde olacağı duyurulan V40'a dair izlenimlerimizi aşağıda okuyabilirsiniz.

DIŞ:




Geniş radyatör ızgarası, sivri burnu, çekik gözlü farları ve kavisli kaputu ile sağlam olduğu kadar etkileyici bir ön profil sergiliyor Yeni V40. 


Arka görünümünde ise alabildiğine geniş arka camı ve SUV'vari stop lambalarıyla sağlamlık-albeni dengesinde iddialı bir duruş ortaya koyuyor


Yan profil, özellikle arka üç çeyrek açıdan bakıldığında önden-arkaya gidildikçe yükselen omuz çizgisi, iddialı stop lambaları ve yalın olduğu kadar cüsseli görünen kaportası ile sağlam ve sportif bir duruş sergiliyor.

Netice itibariyle biz Yeni Volvo V40'ın dış görünümünü çok beğendik, bakalım iç görünümü, genişliği ve fonksiyonelliği ile bu başarısını devam ettirebilecek mi?

İÇ:


V40'ın tok bir sesle kapanan kapısını açıp içine geçtiğimizde tıpkı dışında olduğu gibi sağlam ve kaliteli görünen bir kabinle karşılaştık. Yumuşak dokunuşlu (soft-touch) yüzeyler, (donanımla bağlantılı olarak) yumuşacık deri döşemeler ve gayet bonkörce kullanılmış olan krom kaplamalar ile V40, premium segmentte bir otomobil olduğunu çok rahatlıkla içindeki kişilere hissettirebiliyor.  


V40'ın kaliteli ve sağlam kabininde teknolojik gizmolar da unutulmamış. 3 farklı profilde kişiselleştirilebilen tamamen dijital gösterge tablosu,  navigasyon, dvd ve çeşitli ayarlarlara ev sahipliği yapan 7 inçlik yüksek çözünürlüklü multimedya ekranı, ışıklı vites topuzu bunlardan sadece ilk aklımıza gelenler.


Kompakt Volvo'nun geniş panoramik cam tavanı özellikle arka koltuktaki yolcular için büyük ferahlık sağlıyor ancak açılabilir özellikte olmaması ve tipik Volvo güvenlik yaklaşımı kapsamında ziyadesiyle geniş tutulan A direği ve üst çerçevesinin sürücü ve ön yolcunun üst-görüş alanının büyük bir kısmını kapatması sebepleriyle çok da fonksiyonel değil.


Aracın iç ve bagaj genişliğine gelince: Önde ve arkada gerek diz gerek baş, gerekse omuz mesafelerinde normal boyuttaki yetişkinler için her hangi bir sorun bulunmamakta. 


335 lt'lik bagaj hacmi sınıfının en genişlerinden olmasa da ortalamayı yakalıyor, tasarımı da gayet fonksiyonel olduğundan ortalama bir ailenin tatil ve alışveriş ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilecek boyutlarda.

SÜRÜŞ:


Konuk ettiğimiz araç Volvo olunca öncelikle güvenlikle ilgili donanım ve unsurlardan söze başlamamız doğal karşılanmalı. Tarihten bu yana güvenlik kafesi, hava yastığı, darbe emiş zonları gibi pek çok güvenlik innovasyonuna imza atmış bir otomobil markası olan Volvo, Yeni V40'ta da bu minvaldeki yüksek beklentileri boş çıkartmıyor. 


Aracın kaputu üstünde bulunan ve -Allah Korusun- yaya ile çarpışma durumunda ölüm ve ağır yaralanmaları minimize etmeyi amaçlayan havayastığı otomotiv dünyasında bir ilk olarak Volvo V40 ile karşımıza çıkıyor söz gelimi.

Sürekli aracın önündeki yolu tarayan ve kaza ihtimalinde kontrolü ele alarak devreye giren aktif mesafe radarı ve kaza önleyici sistemin mevcudiyeti de bu sınıfta Volvo'yu diğer tüm fani ve premium rakiplerinden ayrı bir noktaya konumlandıran bir diğer unsur.

Gerek Avrupa gerekse Amerika'nın sert çarpışma testlerinden bugüne değin alınan en yüksek puanla (100 Tam Puan) çıkması da aracın sağlanmlığı ve güvenlik hissi hakkında iletilmesi gereken önemli bir husus.   



Güvenlik kriteri açısından bizden tam puan alan V40'ın sürüş dinamiklerine gelince: Gerek düzde, gerekse virajda kararlı, risksiz bir sürüşü olduğunu görüyoruz. Süspansiyonlarının orta-sertlikte seçimi ile yol tutuş-yol konforu arasında tatminkar bir rasyo yakalanmış.

Bu sınıfta BMW 1 Serisinin koyduğu ve Mercedes A Serisinin AMG donanımındaki modelleriyle yaklaşmaya çalıştığı "Eğlenceli Sürüş Dinamikleri" ortaya koymaktan son derece uzak, ağırbaşlı bir ruhu ve tarzı var V40'ın.

Bu sebeple sessiz, güvenli ve konforlu bir sürüş arayan  kişileri mutlu etmeyi garanti etse de daha ziyade eğlence arayan ekseriyetle genç müşterileri tatmin etmeyecek bir otomobil olarak tanımlayabiliriz kompakt Volvo'yu.

Biraz da rakamları konuşturmak gerekirse: Pek çok Ford, Citroen ve Peugeot modelinden aşinası olduğumuz 1.6 litre hacmindeki turbo beslemeli dizel motoru ve 6 ileri Powershift (çift kavramalı yarı otomatik) şanzımanı ile 0'dan 100kms hıza 12 saniyede çıkıyor, son hızı ise düz yolda 190kms'lik fabrika verisini rahatlıkla yakalayabiliyor. Yoğun Ankara trafiğinde agresif kullanımda 7.5 lt/100km gibi gayet tatminkar bir tüketim ortalaması olan D2 motorlu V40 ile uzun yolda ve sakin bir kullanım ile bu rakam 5 lt/100km gibi son derece düşük bir seviyeye de rahatlıkla indirgenebiliyor.

SONUÇ:



Oturaklı, albenili ve modern tasarımı, kaliteli, şık ve tatminkar genişlikteki iç hacmi, sınıf birincisi aktif ve pasif güvenlik donanım ve özellikleri ve tatminkar sürüş dinamiklerini ekonomik D2 dizel motoru ve Powershift çift kavramalı yarı-otomatik şanzımanı ile birleştiren Yeni Volvo V40'ı biz çok beğendik. Birincil özellik olarak eğlence ve heyecan arayan kişileri hariçte tutarsak Volvo V40'ın bırakın Pemium rakipleri olan Mercedes A Serisi ve BMW 1 Serisini, Kompakt segmentin yaratıcısı ve ezeli lideri VW Golf'ü bile zorlayacak başarıda bir araç olduğunu düşünüyoruz.

TEST KARNESİ:

Olumlu:
+Oturaklı, albenili ve modern tasarım
+Kaliteli, şık ve tatminkar genişlikteki kabin
+Tatminkar bagaj hacmi
+Sınıf birincisi aktif ve pasif güvenlik donanım ve özellikleri
+Başarılı konfor-yol tutuş rasyosu ortaya koyabilen sürüş dinamikleri
+Ekonomik ve yeterli performans ortaya koyabilen 1.6 dizel motor ve 6 ileri çift kavramalı yarı otomatik şanzıman ikilisi

Olumsuz:
-Eğlence ve heyecan arayan sürücüleri hüsrana uğratacak, güvenlik ve konfor odaklı sürüş dinamikleri.
-Açılma özelliği bulunmayan ve öndeki sürücü ve yolcuyu çok da ferahlatmayan panoramik cam tavan.
    

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...