26 Ocak 2014 Pazar

McLaren P1 - "Kullanım Kabiliyeti En Yüksek Über Otomobil"





90lı yıllarda genç yahut en azından dergi takip edebilecek yaşta bir çocuk olanlarınız için Dünyanın en sansasyonel, en hızlı otomobili hangisidir diye sorsak gelecek cevap tartışmasız McLaren F1'dir. 




1992-1998 yılları arasında üretilen ve 391kms'lik bir azami sürat ile seri üretim otomobiller arasında "En Hızlı" ünvanını 2005 yılında Bugatti Veyron üretilene kadar taşıyan F1'e yaraşır bir mirasçının McLaren tarafından üretileceği günü tüm otomobilseverler sabırsızlıkla beklemekteydi. 



Son F1'in üretiminin tamamlanmasının üzerinden 16 yıl geçmişti ki McLaren 2014 yılında "Über Otomobiller" (Sınıflar üstü performans ve kaliteye sahip otomobiller) segmentine P1 ile dönüş yaptı. Bu sefer "En Hızlı" olabilmek için kapışması gereken 5'ten fazla rakibi bulunmaktaysa da köklü motorsporları devi McLaren bu sefer kendisine "Kullanım Kabiliyeti En Yüksek Über Otomobil olmak" rolünü biçmiş durumda.



Bu noktada edebiyatı bir kenara bırakıyor ve Yeni McLaren P1'in "dudak uçuklatan" teknik ve performans verilerini sıralamaya geçiyoruz.



Motor: Ortada Konumlandırılmış (MR) 3.8 litre V8 Çift Turbo Benzinli + HyKERS (Elektrik Motoru)
Şanzıman: 7 ileri çift kavramalı yarı otomatik 
Aktarma: Arkadan İtiş
Lastik/Jant: 245/35ZR19 (Ön), 315/30ZR20 (Arka)

Güç: 915 HP
Tork: 901 NM

0-100kms ivmelenme: 2.8 saniye
0-200kms ivmelenme: 6.8 saniye
0-300kms ivmelenme: 16.5 saniye
Azami Hız: 350 kms (sınırlandırılmış)

Fiyat: 866.000 İngiliz Pound'u


Sadece benzinli motorla, sadece elektrik motoruyla yahut her iki motorun birlikte devrede olduğu HyKERS moduyla kullanılabilen MCLaren P1, bu şekilde hem sıkı emison normlarına uyum sağlamayı başarıyor, hem şehir içi sürüşlerde ekonomi vaadediyor hem de açık yol ve pist sürüşlerinde sıradışı performans sunmayı garanti ediyor.


Dış tasarımda ağırlığını hissettiren sade bir o kadar da çekici çizgiler aracın iç tasarımında da hakimiyetini kuruyor. Tamamen karbonfiber, alcantara ve deri döşemelerle bezeli kokpitte Volvo modellerini hatırlatır yüzer orta konsol ve Tesla modellerini anımsatır dijital gösterge ve kontrol panelleri bulunmakta. 



bu kadar afilli resim ve cesur teknik verilerden sonra haberimizi Efsane İngiliz Test Editörü Steve Sutcliffe tarafından gerçekleştirilen ilk sürüş deneyiminin videosu ile bağlayalım.





Sonsöz: Her bir kuruşuna değecek bir über-otomobil...Bravo McLaren...Efsane F1'in ruhu ancak bu kadar layığınca şad edilebilirdi.

Not: 10 sene kadar sonra fiyatını en az 3'e katlayacak...Bunu da bir kenara not edin değerli Gurmeler.




Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...