1 Aralık 2009 Salı

Golf V 1.4TSI (140)



TSI Sistemi Hakkında Kısa Bilgi:

Uzun zamandır ülkemize gelişini beklediğim, otomotiv sektöründe çığır açacak bir teknoloji mi yoksa bir reklam balonu mu olduğu bir çok ortamda tartışılan Volkswagen firmasına ait TSI motoru nihayet ülkemize teşrif etti.

Golf kasasında kullanılan 140 HP'lik lpt versiyonu için test randevusu alındı ve 10 gün kadar sonra izlenimlerim sizlerle olacak.

TSI sistemi hakkında birkaç küçük bilgi vermek gerekirse:

Sistemin temel amacı: benzinli motorda dizel motor performansı ve yakıt ekonomisini yakalayabilmek.

Sistemin temel unsurları: Direkt yakıt enjeksiyonu, Supercharger, Turbo charger.

Sistemin işleyiş mantığı: Motor çalıştığı anda krank milinden güç alarak aşırı besleme sağlayan supercharger ile startı vermek, gerekli devir seviyesine ulaşıldıktan sonra supercharger'ı devreden çıkartırken yekzamanlı olarak turbocharger'ı devreye sokarak yüksek tork ve motor gücünün düşük devirde sürdürürken, yakıt ekonomisi yapmak.

Sistemin avantajı: Supercharger ve Turbocharger'ın dezavantajlarını (turbolag-tüketim) birbiri ile ikame ettirerek kesintisiz güç, tork ve düşük yakıt tüketimi sağlamak.

Sistemin dezavantajı: Ziyadesiyle komplike ve yeni bir sistem olduğundan, ülkemiz gibi yakıt kalitesinin sorgulanabilir olduğu mekanlarda yüksek arıza yapma ihtimali bulunması. Aşırı besleme=Yakıtın Sömürülmesi=Yüksek Yıpranma...


SHARKFIN TEST İZLENİMLERİ

15.11.2006 tarihinde Doğuş Oto Ankara'nın Gümüş renkli Golf 1.4TSI 140HP aracı ile test sürüşü gerçekleştirdim. TSI sisteminin teorisi hakkında gerek bu topic gerekse forumumuzun diğer bazı topiclerinde değerlendirmeler yapıldığı için direk izlenimlerime geçiyorum.



DIŞ:




Bildiğimiz derli-toplu ama heyecan yoksunu Golf; 140'lık versiyon olduğu için diğer Golf'lerden ayırt edebileceğiniz tek nokta arkadaki TSI yazısı. 170'lik model ise görünür çift egzos, spor süspansiyon, 17' alaşım jant gibi görece daha ayırt edici birkaç donanıma sahip.



İÇ:





Burada da diğer Golf'lerden ayırdedici bir farklılık bulunmuyor, max devir 8.000, redline 6500'den başlıyor. Comfortline donanımında Kompakt segmentte bir şehir otomobili için gereken herşey mevcut: dijital klima, yol bilgisayarı, bol oyuncaklı müzik seti, vesaire...170'lik GT versiyonunda buna ek olarak spor koltuklar, direksiyon altında kromajlı TSI yazısı gibi bir kaç ufak farklılık mevcut.



SÜRÜŞ:

Çift Karakterli TSI: Düşük vites - Yüksek Devir : Traksiyon Kaybı / Yüksek Vites - Yüksek Devir: Stabil yol dinamiği. Teorik bilgimizin pratikte kendini aynen doğruladığı TSI test sürüşüne tıpkı diğer "Sharkfin ile Yol Testi" tecrübelerinde olduğu gibi koltuk, yan ve dikiz aynalarını optimal olarak ayarlayıp, EMNİYET KEMERİNİ TAKARAK başladık.

Araçta 1'i ağır (bendeniz), 2'si standart ölçülerde üç kişi olduğu halde yaptığımız test sürüşünde TSI motorunun avantaj ve dezavantajlarını olabildiğince analiz etmeye çalıştım.

Aşırı beslemeli ve performanslı önden çekiş (FWD) araçlara oldum olası eleştirel bir yaklaşımım bulunmaktadır. Torquesteer - sürüş ve yönlendirmenin aynı teker tarafından yapıldığı önden çekişli araçların yaşadığı yüksek tork kaynaklı sürüş bocalaması - açıkçası TSI motorlu Golf'e şüphe ile yaklaşmama sebep olan önemli bir faktördü.

Test sürüşü esnasında yaşadığım tecrübeler Torquesteer konusunda TSI'ın çok da korkulacak bir araç olmadığını gösterdi...Bunun sebebinin aracın çift karakterli motoru olduğu düşüncesindeyim.

TSI, 0-3500 devir aralığında kompresör, 3500 devir sonrasında ise turbo ile aşırı besleniyor.

Kompresörün devrede olduğu ilk devir bandında aracın kuvvetli bir 1.6 16v araçtan farkı bulunmamakta,

Turbonun devrede olduğu ikinci devir bandında ise 2.0 benzinli hatta kimi 2.0 dizel motorlu araçları kıskandırır bir atiklik gözlemleniyor ki bu beni fazlasıyla keyiflendirdi.

Bu TSI'ın 1. karakteri.

Aracın 2. karakteri ise 0'dan (1.vitesten) itibaren gaza sonuna kadar yüklenerek yaptığınız sert kalkışlar ve sonrası tümü redline'da geçen viteslerde ortaya çıkıyor...

1.4'ten beklenmeyen bir yarış atı çevikliği ve Sharkfin tarafından çok evvelsinden beklenen derin bir torquesteer boğuşması ile araç cayırtılarla kendini ileri atıyor ve önüne gelen 2.0 litre ve altı hacimdeki hemen her aracı yutuyor...140'lık versiyonda yaşanan bu görece dengesiz hızlanma dinamiğinin 170lik versiyonu kullanacak özellikle tcrübesiz sürücülere ÖNEMLİ SÜRPRİZLER hazırlayacağı uyarısını şimdiden yapıyorum.

Ara hızlanmalara gelince, 1000 devir civarında 4. hatta 5. vitesten yapılan ara hızlanmalarda araç 1.6 lt akranlarından bir nebze hızlı, ancak 6. vites'te hızlanma yok, Turbo devreye girene kadar aynı güce sahip bir 1.8 veya 2.0 araç, yanından bariz bir avantajla geçip gider...

Tüketime gelince, ki bu husus benim için aracın en az hızlanması kadar önemli idi sonuç biraz KARAMSAR. 100 km'de ortalama yakıt tüketimi 14.5 lt...Aracın yol bilgisayarını sıfırlamadan önce normal bir sürücünün kullanımı 9.5 lt idi bu bilgiyi de vereyim.


NETİCE:

Golf 1.4 TSI ilginç bir araç. Artıları kadar eksileri de mevcut ama başarı hususunda bir çizgi çekmek gerekirse benim gözümde çizgi üstünde yer alır.

Cüssesi ve hacminden beklenmeyen bir çeviklik sunan Golf 1.4TSI benim gözümde aile babalarından annelerinden ziyade TAM GENÇ-DıNAMıK SÜRÜCÜLER ve ÇıFTLERE göre...

AİLE kurduğunuzda EKONOMİ HERŞEYDİR ve sakin kullanımda yaklaşık 9, sıkı performanslı kullanımda 14.5 lt yakıt ortalaması ile EKONOMİ KAVRAMI BAĞDAŞMAZ.


SHARKFIN TEST KARNESİ

Olumlu:

+Bildik VW ve GOLF kalitesi
+Bildik VW ve GOLF kullanışlılığı
+Çift karakterli, hacmine oranla olağanüstü/sıradışı performanslı TSI motor
+Bildik Golf ile üst sınıf otomobilleri geçme keyfi.


Olumsuz:

-Bildik Golf dizaynı sebebiyle Albeni yoksunluğu
-1.4 motordan beklenmeyen tüketim yüksekliği
-Sert-Turbolu kalkışlarda torquesteer kaynaklı traksiyon problemi
-komplike motor yapısı sebebiyle "potansiyel" güvenilirlik problemi (şüphesi)


SHARKFIN TÜKETİCİ KILAVUZU:

TSI alcaksanız 140'lık versiyonu tercih etmenizi öneririm. 170'lik versiyon ile arasında 5.000 YTL'lik bir fiyat farkı var ve iki araç arasındaki fark: bir kaç ufak donanınım ve ECU yazılımından ibaret.

Ben TSI alıyor olsam, yaklaşık 1.000 Euro'ya ABT chip uygulaması yaparak 175 HP seviyelerine ulaşır, yine yaklaşık 2000 YTL'yi jant-lastik-yay-egzos nikelajı uygulamaları için ayırırdım.



* Piyasaya ilk sunulduğu günlerde V kasa ile testini yaptığım TSI, VI kasada daha da rafine hale geldi. Fırsat buluram testini yapıp izlenimlerimi sizlerle paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...