12 Ocak 2010 Salı

Volvo S40 1.6D


Audi ve BMW Testlerine endekslenmişken, araya gündem dışı olarak Volvo S40 1.6D testi almak durumu vuk'u buldu. Kısa test izlenimlerimi aşağıda bulacaksınız.

Son dönemin iyi satış grafiği çizen, 2005 Hürriyet Otobil yarışmasınca ödüllendirilmiş Volvosu S40'ın Ülkemiz vergi sistemi ve yakıt fiyatları hasebiyle en iyi satış performansına haiz 1.6D modelini bu hafta sonunda test ettim.


DIŞ



Araç dış görünüş itibariyle güncel Volvo gamının konsantresi şeklinde, aracın iki yanında yer alan omuz altı çizgileri gözüme çok hoş geliyor. Ön ve arka görünüşü S60 ve S80'den daha şık ve oturaklı görünen S40 yandan bakıldığında ise kısa boyu ile compact sedan segmentine dahil olduğunu gizleyemiyor.

İÇ



Aracın iç görünümüne bakıldığında ben dahil çoğu kişinin Bang&Olufsen marka butik müzik setlerine benzettiği çok şık ince orta konsol karşılıyor kullanıcıyı. Ön orta konsol dizaynına taktirlerimi sunarken bu kısmın dışında kalan yüzeylerin malzeme kalitesi ve işçiliğini çok iyi bulmadığımı belirteyim.

Yeni S40 2004 yılında piyasaya çıktığında ülkemize göze pek hoş gelmeyen kumaş koltuk döşemeleriyle ithal edilmişti, 2005 model yılı sonrasında Dala-t-tex kumaş/yapay deri koltuk döşemesi kullanılmaya başlanması iç görünümü olumlu yönde etkilemiş. Sürücü koltuğuna oturduğunuzda bel destekli (lumbar support) koltuk tam bir Volvo klasiği olarak sizi sarıp sarmalıyor, bunu da olumlu haneye not ederken, aracın iç hacminin bilhassa arka kısmının hayli kısıtlı olduğunu da eksiler hanesine not etmeyi unutmuyoruz.

SÜRÜŞ

Sürüş izlenimlerine geldiğimizde, öncelikle Volvo'nun Ford bünyesine geçtikten sonra motor ve sürüş dinamiklerinde hissedilir düzelmeler olduğunu belirtmemiz gerekiyor.


1.6 lt

110 HP

240 NM (+20NM Overboost)

Peugeot-Ford işbirliği ile geliştirilen motor 1200+ kg ağırlığındaki Volvo kasasını çok rahat taşıyor. Defalarca turbonun devreye giriş anını test ettiğim S40'ın 1500 devir sonrasında 1.6D motoru ile 2.3 motorlara taş çıkartırcasına tork verdiğini ve koltuğa yapıştırdığını rahatlıkla söyleyebilirim. Vites geçişleri biraz kemikli, BMWcilerin seveceği ama VW grubu kullananların pek hoşlanmayacağı bir detay. Performanslı kullanım sonrasında 6.9 lt/100km'lik motorin tüketimi gayet doğal geldi bana.


Araç stabilitesine baktığımızda gerek düz gidiş, gerekse virajlarda DSTC ile sorunsuz olduğunu söyleyebilirim.



SHARKFIN TEST KARNESİ:



Olumlu:

+ Dış görünüm (bilhassa ön-ve arka açılardan)

+ Çok şık ve modern iç-orta konsol.

+ Birinci sınıf konfor sunan volvo koltukları.

+ Düşük tüketim ve yüksek torku harmanlayan 1.6D motor.

+ Sınıfına göre başarılı yol tutuş ve sürüş dinamikleri.

+ Volvo Güvenlik Standartları


Olumsuz:

- Bilhassa rölantide kendini hissettiren dizel motor sesi.

- Kabinin arka kısmı dar.

- Bagaj sınıfına göre küçük (404lt).

- Fiyat (31.800 Euro Paket Donanım ile) sınıfının çok üstünde*


SONSÖZ:

Volvo S40 1.6D, düşük vergi diliminde yeralan, ekonomik tüketimli, yüksek torklu motoru; Volvo güvenlik standartları ve çekici iç-dış detayları ile compact sedan segmentinde fırtınalar kopartabilecek bir araç,


FAKAT

Fiyatının diğer markaların bir üst sınıf modellerinden (örneğin aynı motoru kullanan Peugeot 407 1.6HDI ve Citroen C5 1.6HDI) bile yüksek olması "0km" olarak alınabilme şansını benim gözümde çok düşürüyor.

*Testin gerçekleştirildiği 2006 yılında yüksek bulduğum fiyat Volvo Türkiye tarafından güncellenmiş olup, halihazırda (09.2009) araç ÖTV indirimi uygulanarak 21.893 Euro liste fiyatı ile satılmaktadır. Güncel aracın test aracından temel farkı ise DRIVe isimli start/stop mekanizmasını da içeren daha düşük emisyon ve yakıt tüketimli bir motor modifiyesine sahip olmasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...