Bugün eşimle birlikte yolumuz eski otomobilci dostlarımdan Alkan Otomotiv'in değerli Satış Müdürü Ömer Kesgin'in mekanına düştü.
"365 Gün Autoshow" felsefesiyle hizmet veren Alkan Otomotiv'in beni her uğradığımda keyiflendiren, damak tadımı ziyadesiyle tatmin eden Showroom'unun bugünkü amiral gemisi Bentley Continental Supersports (CS) idi.
Buyrunuz muhteşem Bentley CS fotoları ve bendenizin serpiştirdiği bir kaç bilgi kırıntısı.
W.O. Bentley tarafından 1919 yılında Londra, İngiltere'de kurulan Bentley firması üretime başladığı tarihten günümüze değin tamamını el yapımı olarak ürettiği en üst düzeyde performansı mümkün olan en lüks materyallerle kullanıcılarına sunan otomobilleriyle meşhurdur.
4.8 metre uzunluğu ve 1.95 metre eni ile bir spor otomobil için devasa boyutlarda olan Bentley CS, 1998 yılından bu yana Volkswagen AG firmasının kontrolü altında bulunan bu çok özel ve prestijli İngiliz otomobil markasının tarihi boyunca ürettiği en hızlı ve performanslı model konumunda bulunmakta.
El yapımı olarak İngiltere'nin Crewe kentindeki Bentley tesislerinde üretilen CS'nin kabininde en kaliteli materyallerin harmonik birlikteliğine şahit oluyorsunuz. Tüm zeminler üstü en kaliteli Connoly deri döşeme ile kaplı, tüm kumanda düğme ve kolları da nikelaj ile donatılmış durumda.
Bentley'de o kadar üst düzeyde materyal ve işçilik kullanıldığına şahit oluyorsunuz ki; aracın koltukları hakkında dahi üzerinde en az bir paragraflık bilgi yazmak geliyor içinizden. Koltukların iskeleti ve arka kaplamaları tamamen olağanüstü hafif-dayanıklı ve bir o kadar da pahalı bir madde olan kevlardan (karbonfiber) üretilmiş. Koltukların vücuda değen yüzeyleri ise yer yüzündeki en dayanıklı ve kaliteli deri döşeme olarak adlandırılan Conolly Oğlak derisi ve en üst kalitede dokunmuş alcantara kumaş kaplı. Döşemelerdeki kalite hissi o kadar yüksek ki, resimlerde görmekte olduğunuz baklava desenli yüzeylere ellerim dokunurken aldığım his inanın unutulmazdı.
Motor kaputunu "B" harfine basıp açtığımızda VW AG raflarının en üstünde konuşlandırılmış olan 6.0 litre hacmindeki W12 Çift Turbo motor tüm azametiyle gözlerimizin önüne seriliyor.
İki adet V6 motorun birbirine W şeklinde entegre edilmesiyle oluşturulan bu kocaman W12 motor VW Phaeton ve Audi A8'de baz halinde kullanılırken, Bentley'de 2 turbonun eklenmesi ve motorun bu süpersporsınıf araç için optimize edilmesi sonrasında 630 HP'lik bir ciddi güç ve yollarda desen oluşturabilecek kadar etkileyici olan 800NM'lik devasa bir tork ortaya koyuyor.
Yaklaşık 2 ton ağırlığındaki Bentley Continental Supersports bu muazzam güç ve torku tam zamanlı 4x4 çekiş sistemiyle asfalta veriyor. Aracın virajlarda optimum performans ve keyif verebilmesini teminen çekiş sistemi ön tekerleklere %40, arka tekerleklere ise %60 güç verecek şekilde ayarlanmış durumda.
Aracın tüm bu iddialı özelliklerinin performans adına realizasyonu da son derece başarılı: "düz yolda" 330 km/s azami sürat ve 3.9 saniyelik 0-100km/s ivmelenme süresi.
Bentley CS'nin performansı hakkında bu kadar kelam ettikten sonra "Bu kadar hızlı ve cüsseli bir aracın standart frenlerle durduruluyor olması beklenemezdi" dediğinizi duyar gibiyim. Sonuna kadar haklısınız. Isıdan etkilenmeyen karbon-seramik fren disklerine yapışan Bentley armalı kaliperleriyle yıldırım hızıyla durmakta Supersport.
Son olarak bu etkileyici otomobilin fiyat etiketini veriyor ve sessizce (biraz da yutkunarak) çekiliyorum: 380.000 Euro.
Bentley CS'nin performansı hakkında bu kadar kelam ettikten sonra "Bu kadar hızlı ve cüsseli bir aracın standart frenlerle durduruluyor olması beklenemezdi" dediğinizi duyar gibiyim. Sonuna kadar haklısınız. Isıdan etkilenmeyen karbon-seramik fren disklerine yapışan Bentley armalı kaliperleriyle yıldırım hızıyla durmakta Supersport.
Son olarak bu etkileyici otomobilin fiyat etiketini veriyor ve sessizce (biraz da yutkunarak) çekiliyorum: 380.000 Euro.