2 Kasım 2011 Çarşamba

Garajımızın En Yeni Üyesi: Mercedes-Benz SLK AMG



Siteye en son yüklemeyi 30 Eylül'de yapmışım, bu gün ise 3 Kasım'ı göstermekte takvimler. Çoook yoğun bir Ekim ayı geçirdim açıkçası: Yurtdışı seyahatler, sürüyle proje ve raporlar ve hastalıklarla (Lariş ve benim bitmez tükenmez sinüzit ve grip sarmalımız) cebelleşmek derken bir de bakmışız ki Kasım ayı buzzz gibi ayaz soğuğu, dökülen sapsarı yaprakları ve kış saati sebebiyle erkencecik kararan havası ile gelmiş çatmış.

Haydi aramızda yabancı yok gelin size samimi bir itirafta bulunayım. Ekim ayında siteye tek bir entry bile yazamamamın bir önemli müsebbibi daha var: adını başlıkta da okuduğunuz SLK AMG'yi garajımız bünyesine dahil etmek geçen ay ciddi miktarda zamanımı yiyen bir diğer aktivite oldu.

Yazılarımı takip edenler ve benimle otomobiller hususunda muhabbet etmiş olanlar bilirler, yıllardır Bavyera Aslanına (BMW) gönül vermiş olsam da Aslanın ezeli rakibi olan Studtgart'lı Mercedes Benz'in 1950'lerden bu yana üretmekte olduğu SL (Super Leicht - Süper Hafif) ismiyle anılan roadster (uzun burunlu, kısa arkalı, yere yakın, iki kişilik üstü açık spor otomobillere verilen isimdir) modellerine ayrı bir düşkünlüğüm vardır.

Daha çocuk yaşımda 1972-1988 yılları arasında üretilen R107 kasa koduyla anılan modelinin kırmızı/bej matchbox'u en favori oyuncaklarımdandı. Sonrasında 1989-2002 yılları arasında üretilmiş olan Bruno Sacco dizaynlı R129 kasasıyla SL ilk gençlik yıllarımın rüyasını süsleyen otomobil oldu. İnasanın o yaşlarda odasının duvarlarına poster asmak gibi bir merakı olur ya, benim gençlik odamın duvarını süsleyen yegane poster ne tesadüftür ki yine kırmızı/bej kombinasyonunda bir R129 kasa 500SL idi.

Yıllar yılları kovaladı, üniversite-master-yarım kalan doktora-evlilik-çocuk sahibi olma-devlet görevleri-yurtdışı seyahatler birbirini izledi ve haliyle bir otomobil müptelası olarak elimden/garajımdan pek çok otomobil geldi geçti:

1x Range Rover
3x BMW
1x Volvo
1x Audi
1x VW
1x Seat

2x Opel
1x Ford


uzun dönemli olarak kullandığımı hatırladığım araçlarım.

Bütün bu geçen süre boyunca aklımın bir yerinde, daima bir Mercedes Roadster sahibi olmak yer aldıysa da bu hayali her gerçekleştirmeye çalıştığımda "hayatın materyal gerçekleri" sebebiyle bu hayalimi bir türlü realize edemedim.

Derken günlerden bir gün (evet doğru tahmin ettiniz Ekim 2011'e ait bir gündü bu) irtibatta olduğum otomobil tacirlerinden biri aradı ve "tam sana göre bir Mercedes Roadster var elimde Galip Bey" dedi.

Aracı görmeye gittiğimde bunun katlanır metal tavan (vario-top) kavramını otommtiv dünyasına hediye eden SLK (super Leicht Kurz - Süper Hafif Kısa) isimli model olduğunu gördüm. Her ne kadar bu zamana kadar hep daha büyük boyutta olan SL versiyonuyla ilgileniyor olsam da SLK'yı da 1996 yılında piyasaya sunulmasından bu yana takip etmekte ve yollarda her gördüğümde gıpta ve takdir dolu bakışlar atmaktaydım kendisine.

Sadede geleyim, tacir dostumun elindeki model SLK Serisinin Ülkemizde ve Dünya'da en zor rastlanılır modellerinden biri olan 200 Kompressor AMG idi. Serinin en üst modeli olan SLK 32 AMG ile dış görünüm ve süspansiyon itibariyle 1-1 aynı olan AMG pakette farklı radyatör ızgarası, ön-arka asimetrik jant ve lastikler, aerodinamik paket (ön-arka tamponlar, difüzörler, yan marşpiyeler ve arka bagaj üstü spoiler), büyük fren diskleri ve kırmızı kaliperler mevcuttu. Aracı lifte aldığımızda ise manifolddan itibaren 3 parçalık bir komple spor egzos sisteminin monte edilmiş olduğunu, motoru makinaya bağladığımızda ise araç üzerinde performans tipi yazılım (chip) bulunduğunu gözlemledik.

Bir kaç da teknik bilgi ve veri paylaşayım isterseniz:

Motor Hacmi: 2.0 lt
Besleme: Aşırı (Kompressor)
Motor Gücü: 219 HP (Dyno verisi)
Tork: 300 NM (Dyno verisi)
0-100 km/s: yaklaşık 7 saniye
Son sürat: 250+ km/s
Tüketim: 10-12 lt/100km

Şimdi gönül rahatlığıyla SLK AMG'ye ait cep telefonuyla çekilmiş amatör fotolara geçebiliriz:


Motorun ve kompresörün rahatça soğutulmasına katkıda bulunmak için önde 2 adet büyük ızgara bulunmakta


Alabildiğine uzun bir burun (1.5 metre)


Mümkün mertebe kısa arka dizayn


Beyaz zeminli yuvarlak ve ayrı göstergelerin yarattığı retro havayı delikli el dikişi deri direksiyon tamamlıyor



Orta konsolda müzik (multimedia sisteminin altında ne kadar çok düğme varsa, SLK'nın donanımı o kadar yüksek demektir. Bkz. üstteki resim ;)



Sıkışık trafikte televizyon veya dvd kaçınılmaz yol arkadaşlarınız oluyor



Ön ve arka jantlar arasındaki offset farkına dikkat


Ön-arka arasında yalnız jantlar değil, lastik ebatları da farklı: arkalar 235/40-17, önler 225/45-17, hız sınıfı: W (max 300km/s)


Evimizin garajındaki en yakışıklı otomobil hangisi ;)


Kızımız Lariş (ki büyüyünce modern çağ klasiği olacak SLK'yı kendisine hediye edeceğim) SLK'nın sürücü mahallinde, annesi ise yegane yolcu koltuğunda pek mutlular



Motor kaputunun üstündeki iki çıkıntı, (powerdomes) bir kez alıştınız mı bağımlılık yapar. Gözünüz hangi otomobili kullanırsanız kullanın bu tatlı detayları arar.


Gece sarı sokak lambaları gümüş rengi otomobilleri ayrı bir güzel gösterir





Sis farlarının çevresinde ve alt ızgarada kullanılan kompozit ağ dokulu muhafazalar ince bir AMG detayıdır, tıpkı dev Mercedes yıldızı ve bolca nikelaja sahip şık ön ızgara gibi



İdeal roadster hatları: Uzun burun-kısa arka-olabildiğince yere yakın gövde





Kış  günü de olsa Roadster sahibi  güneşi gördü  mü tavanı indirir ;)






Bor ilave güçlendirilmiş çelik A-direği ve aktif roll-barlar ile SLK üstü açık kullanımda güvenlik standartlarını belirler kendi sınıfında (Allah test ettirmesin)



A-M-G = Sollamayı aklından bile geçirme !!!




Ve...Mercedes kokpiti yarattı




Bir kaç da detay foto paylaşayım müsaadenizle...


17 inch AMG Light Alloy Offset Rims




Pedallaımız heel&toe tekniğine son derece müsaittir.



Spor otomobilin eşik kaplaması nasıl olmalı




SLK'nın alamet-i farikası: Vario-top.




Garajımızın en has 2 üyesi: Merc SLK ve RR Vogue




SLK'yı Range'e ezdirmemek için mecburen fotoyu bu açıdan çektik.






Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...