15 Haziran 2012 Cuma

Günün Lezzeti - BMW M3 CSL

Bugün yolum bir vesile ile Ankara Esenboğa Havalimanı yakınlarındaki Borusan Oto tesislerine düştü. Onlarca, hatta belki 100lerce diyebileceğimiz sayıda "fani" BMW'lerle dolu bu tesisin müşteri otoparkında "Günün Lezzeti" köşesini şereflendirecek özellikte bir hazinenin yatmakta olduğunu gördüğümde adeta gözlerim ışıldadı.
Mıknatıs misali beni kendine çeken günün lezzeti, kendisine en yakışan renk olan Silver Grey metalik boyasını kuşanmış bir şekilde 35 derecelik kavurucu Ankara güneşi altında parıldayan bir BMW M3 CSL idi.
Buyrunuz bizzat çektiğim fotolar eşliğinde BMW tarihinin en nadide modellerinden biri olan M3 CSL. 






















Öncelikle CSL kısaltmasının açılımı ile başlayalım bilgi kırıntılarımızı saçmaya.
C: Coupe
S: Sport
L: Leichtbau
Türkçesi: İki kapılı, spor, hafif üretim.
Yalnızca 1 yıl (2004 yılı) üretimde kalan ve toplamda 1400 adet olarak piyasaya sunulan CSL'nin sahip olduğu vahşi doğası sebebiyle sert kullanıma ve kazalara sıklıkla maruz kalması neticesinde gün geçtikçe yollarda nadir bulunan araçlar kategorisine girmiş oldu.




Yalnızca Safir Siyahı ve Gümüş Grisi renklerde üretilen CSL'nin en büyük iddiası olan hafifliği temin edebilmek için orijinal M3 modelinde bulunan ön sis farları, elektrikli koltuklar, dijital klima, multimedya sistemi ve ses izolasyonları sökülmüştü. Bununla da yetinmeyen BMW, aracın tavanını otomotiv sektöründe kullanımı en pahalı kaporta malzemelerinden biri olan kevlar'dan (karbonfiber ile güçlendirilmiş polimer) üretmişti. Otomobilin koltukları da yine ağırlıklı olarak karbonfiber ve alcantara malzemelerden seçilmiş ve "klas hafiflik" vurgusunun altı çizilmişti.


Tüm bu parça eksiltmesi ve kevlar kullanımıyla CSL'nin orijinal M3'e göre sağladığı ağırlık tasarrufu 110kg'yi bulmuştu.

Görsel olarak CSL'yi efsaneleştiren unsurlar ise şüphesiz spoiler şeklinde dizayn edilmiş özel yapım bagaj kapağı, 19 inçlik BBS jantlar, kevlar tavan ve karbon spilliterlar ve ekstra havalandırma ızgarasına sahip ön tampon idi.




CSL'yi hafiflik ve görsel şıklık dışında özel kılan diğer unsurlar ise tamamen elden geçirilmiş 360HP veren bir S54 motor ve vites değişim karakteristiği modifiye edilmiş SMGII (robotize manuel) şanzıman idi. 




0'dan 100km/s hıza 4.8 saniyede ulaşan CSL, Avrupa'nın çeşitli pistlerinde yaptığı muhteşem tur zamanlarıyla  nasıl safkan bir spor otomobil olduğunu üretildiği dönemde sınıfının referans noktası olmasıyla ortaya koymuştu.



Allah sahibine bağışlasın.

Keyifli sürüşler dilerim.

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...