Değerli biraderim Coşku ile yolumuz bugün Ankara Konya Yolu üzerindeki Doğuş Oto'ya düştü.
Siyah Bavyera Aslanımızı (BMWmizi) daha parkederken gözüm bu ateş kırmızısı rokete takılmıştı bile.
Buyrunuz Türkiye yollarında ilk kez denk geldiğim Audi'nin en özel modellerinden biri olan RS5 hakkında bizzat çektiğim fotolar eşliğinde birkaç bilgi kırıntısı
Audi ürün gamının en sportif ve hızlı versiyonları şüphesiz "RSé ibaresini taşıyan modellerdir. Uzun zamandır üretilmekte olan RS4 ve RS6'ya geçtiğimiz yıl iki yeni kardeş model eklendi.
Bunlar RS3 ve RS5 idi.
Bugünkü yolüstü lezzetimiz olan ateş kırmızısı rengindeki Almanya plakalı RS5 hakkında öncelikle bir kaç teknik bilgiyi sıralıyorum ki nasıl bir lezzetle karşı karşıya olduğumuzu cümleten ve olabildiğince açık intibak edebilelim.
Motor: 4.2 litre V8 direkt benzin enjeksiyonlu, atmosferik beslemeli (yani turbo yahut süperşarj gibi aşırı besleme sistemlerine sahip değil)
Aktarma: Merkezi Torsen diferansiyel kullanılan, ön tekerleklere %40, arka tekerlere ise %60 oranında güç ileten Quattro 4x4.
Şanzıman: 7 ileri, çift kavramalı S-tronic yarı otomatik şanzıman.
Motor Gücü: 450 HP
Tork: 430NM
0-100kms hızlanması: 4.6 sn
Son hızı: 250 kms (limitör ile) / 280 kms (limitörsüz)
RS5'in yukarıdaki resimde görmekte olduğunuz üzere bagaj kısmına entegre edilmiş gizli bir spoilerı (aerodinamik kanatçığı) bulunmakta. Söz konusu spoiler, otomobil 80kms hıza ulaştığından itibaren otomatik olarak devreye girdiği gibi, araç kabinindeki ilgili düğmeden de hıza bağlı kalmaksızın açılıp kapatılabilmekte.
Tüm RS ibareli modellerde olduğu gibi RS5'te de kocaman 2 adet eliptik forma sahip egzos çıkışının hakimiyetinde bulunan bir arka görünüm sunulmakta. Tampon altına büyük ustalıkla gizlenmiş olan difüzörün (rüzgar yönlendirici) mevcudiyeti de otomobilin hızlı karakteri hakkında bize sunulan az sayıdaki ayrıntıdan bir diğeri.
Böylesine hızlı ve sürüş dinamiklerinde iddialı bir spor otomobilde kullanılan frenler, lastik ve jantların da olabildiğince haşmetli olmasını bekliyor insan ister-istemez. Audi bu konuda da bizleri şaşırtmıyor haliyle.
Otomotiv sektöründe fren sistemleri teknolojisi itibariyle doruk noktasını teşkil eden ve çok pahalı bir opsiyon olan seramik diskler bulunmakta. Yapılan fren sayısı ve iklim koşulu fark etmeksizin mükemmel performans ortaya koyan bu diskleri kullanıyor olması dahi RS5'in "özel" statüsünü ve lezzetini gözümüz ve damağımızda artıran bir faktör.
Magnezyum alaşımlı 20 inç ebadındaki spor jantlar ve 275/30 ZR20 özelliğindeki ultra düşük profilli hız lastikleriyle Audi RS5 dört tekeriyle birden yolları kazımaya ve kertenkele misali virajlara yapışarak yolları adeta ütülemeye hazır durumda.
Allah sahibine bağışlasın diyor, hepinize keyifli sürüşlerle dolu bir hafta diliyorum.