Tünaydınlar değerli gurmeler 🌞 Hepinize Harika bir gün dileriz. Bugün açılışı Ferrari’nin önümüzdeki hafta açılacak Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarında tanıtacağı yepisyeni modeli F8 Tributo ile yapıyoruz.
Gerek tasarım, gerek sürüş dinamikleri gerekse performans verileri itibariyle büyük başarılara imza atmış bulunan 488 GTB’nin yerine piyasaya sunulacak olan Tributo’da Ferrari’nin devrimsel değil evrimsel bir çizgi tutturduğu ilk bakışta belli oluyor.
488’in temel silüeti korunurken yapılan aerodinamik iyileştirmeler ve ince değişiklikler ile daha başarılı performans verileri ve yere basma kuvvetiyle gelen üstün sürüş dinamikleri hedeflenmiş. Nitekim, S-duct isimli ön spoiler, tekbaşına 488’e ila %15lik bir ilave basma kuvveti getirmiş ki bu gerçekten takdire şayan bir rakam.
Teknik verilere gelince
Motor Hacmi: 3.9 litre
Silindir: V8
Besleme: Biturbo
Aktarma: Arkadan İtiş (RWD)
Güç: 720 HP
Tork: 770 NM
0-100kms: 2.9 sn
Azami Hız: 340 kms
En köklü süperspor otomobil üreticisi Ferrari, F8 Tributo ile ezeli rakibi Lamborghini (Huracan Evo) ve başının belası McLaren 720S ile kıyasıya bir rekabete girmeye ve bu rekabetten segment lideri olarak çıkmayı tasarlıyor. Muvaffak olup olamayacağını ise bize zaman ve onlara karşı gireceği kıyasıya testler gösterecek.
Not: 308’den bu yana tam 40 yıldır ortada konumlandırılmış V8 motora sahip süperspor otomobiller ürettiği için Tributo takısını aldı Yeni F8.
Şimdi Mclaren (720S) düşünsün. Ona da pek yakında LT güncellemesi gelir kanaatindeyim