14 Ekim 2009 Çarşamba

Volkswagen Passat 1.6 FSI Comfortline




Bugünkü test konuğumuz Volkswagen'ın orta sınıftaki başarılı temsilcisi Passat. 2005 model olarak piyasaya sunulan Passat'ın güncel kasasını 1.6FSI Comfortline versiyonu ile Türkiye'ye geldiği ilk günlerde test etmiştim. Kül grisi rengindeki bol kromajlı ciddi manada dikkat çekici test aracı ile gerçekleştirdiğim yol testine dair olumlu ve olumsuz izlenimlerim aşağıdaki Sharkfin Test Karnesi'nde sunulmaktadır.



Sharkfin Test Karnesi:

Olumlu:

+ Bol kromaj kullanılmış, sınıfının üstünde gösterişli ve prestijli dış görünüm.

+ Ortasınıfta makam otomobili iç hacmi. Bilhassa arka koltuk genişliği fevkalade.

+ Geniş ve kullanışlı, üstüne üstlük genişletilebilme olanaklarıyla hemen her türlü seyahat yükünün altından kalkabilecek bagaj.

+ Önceki kasasına oranla belirgin şekilde artırılmış yol tutuş. Bilhassa virajlarda yeni bağımsız arka süspansiyonların etkisi hissediliyor. Eski kasa bir o yana bir bu yana yığılırken güncel Passat virajları gayet yüksek limitlerde dönebiliyor. Kafadan kayma (Understeer) yeni şasi dinamikleri, süspansiyon geometrisi, motor konumu ve ağırlık dağılımının etkisi ile eskisine oranla çok daha az.

+ Boyutları, imajı ve aksesuarına göre çok uygun fiyat. Üst-orta sınıf boyutlarını zorlayan cüssesi ile Passat prestijli bir görünüm isteyenler için uygun fiyatlı bir seçenek, üstelik 1.6 seçeneği ile düşük vergi diliminde yer alması sebebiyle sürücüsüne sağladığı vergi ekonomisi de cabası.



Olumsuz:

- Dış görünümdeki prestij aracın içine geçince çaya atılmış toz şeker gibi eriyip gidiyor. Aracın iç kalitesi sınıfına göre bile düşük. Hele o sert plastik (hard-touch) ön konsol.

- Rafine olmayan (başarılı yol tutarken, konforu düşüren) süspansiyon yapısı yüzünden görece sarsıntılı ve keyifsiz yol konforu. Önceki nesilin yumuşacık Mercedesvari süspansiyon konforuna alışmış bünyelere zararlı, kendini araçtan soğutacak bir olumsuz özellik.

- Büyük boyutun getirdiği hantallık, gerek sürüşte, gerek park edişte.



SONSÖZ:

Orta kademe yöneticiler ve kalabalık aileler için sınıfının çıtasını belirleyen bir otomobil olmuş Yeni Passat; gösterişiyle, boyu-posu ve uygun fiyatıyla.



Görünümü üst-orta sınıf ayarına yakın olsa da araç kesinlikle Premium sınıfta değil.

Bunun sebebi kalite-konfor-keyif katsayısının düşük olması. Bir BMW 3 Serisi, Mercedes C Serisi'ne rakip olabilmek için daha bir kaç fırın ekmek yemesi lazım, Ağabeyi Audi A4 bile anılan sınıf birincilerinin bir adım gerisinde yer alıyorken...*







Rakipleri:

Ford Mondeo,

Opel Vectra (Insignia),

Peugeot 407,

Citroen C5,

Mazda 6,

Hyundai Sonata,

Honda Accord...





*2010 model yılında büyük oranda elden geçirilmiş bir tasarımla Passat, VW tarafından güncellenecek olup, 140HP'lik 1.6 Dizel motor seçeneğine ve pek çok ses getirecek özelliğe kavuşacak. Lansmanı yapıldığı dönemde ilk testini yapıp sizlerle paylaşmayı planlıyorum izlenimlerimi değerli üyelerimiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...