2001 yılından bu yana üretilmekte olup ve şu aralar olgunluğunun doruk noktalarında yaşarken yerini 2008 yılında 308 modeline bırakacağı kesinleşen Fransız otomotiv devi Peugeot'un 307 modeli gamının 1.6 HDI (90HP) motora sahip olan ekonomi odaklı üyesi bu günkü Sharkfin Testi konuğumuz.
Dış:
Teste konu 307 2006 model olup dışı da içi de siyah renkte idi. 307 serisinin 2005 yılında geçirdiği son makyajla edinmiş bulunduğu 407 tarzı gülümseyen büyük ön hava girişi ve yeni tip büyük sis farları ile olgunluğunu gizleyemese de aracın dış görünümünü alımlı bir dizayn olarak olumlu haneye not ederek iç mekana adım attık.
İç:
Ait olduğu gru bun ikibinli yılların ilk döneminde kullandığı dizayn çizgilerinin bir nüvesi olarak gayet derli toplu göründüğünü akıl defterimize not ettiğimiz 307'nin siyah iç mekanının boyutları ait olduğu kompakt segmentin çıtasını belirler nitelikte geniş ve ferahtı. Gerek ön gerekse arka koltuklarında 1.87 boy ile pek sıkıntı yaşamadığım gibi gümüş renkli konsol üstündeki yol bilgisayarı ekranı ve yine orta konsolda yer alması sebebiyle son derece kullanışlı olan CD-Değiştiricisi ile de benden gayet olumlu puanlar aldı 307. İç mekan konusundaki olumsuz noktalar ise gerek döşemeler gerekse plastik aksama ilişkin düşük kalite materyal kullanımının göze batması ve aracın son demlerini yaşaması sebebiyle çok da eleştiremediğim usb, i-pod bağlantıları gibi artık ait olduğu sınıfın olmazsa olmaz donanımlarına sahip olmamasıydı. Tüm bue olumlu ve olumsuz noktaları not ettikten sonra kontağı çevirerek test izlenimimizin en önemli kısmı olan test sürüşüne geçtik.
Sürüş:
PSA-Ford Grubu ortaklığı ile üretilen ve vergi sisteminde düşük hacmi ile elde ettiği avantajı kullanıldığı hemen tüm araçlarda yüksek satış rakamına çevirmesiyle dillere pelesenk olmuş 1.6 turbo dizel motor, gerek ekonomikliği, gerekse tatminkar performansı ile sürüş izlenimi kategorisinde 307'ye avantajlı bir başlangıç yapmayı garanti ediyordu. 307 HDI, tıpkı abisi 407 HDI gibi aynı motor ailesini kullanan Ford modellerine göre bariz bir izolasyon avantajı bulunduğunu kontağı çevirdiğimde kanıtladı. Çok derinde gelen dizel tıkırtısı dışında rölantide dahi kulağı rahatsız eden bir ses çıkartmamasıyla olumlu puan alan 307, düşük basınca göre programlanmış 90HP'lik motorunun gösterdiği fevkalade performans/ekonomi oranı ile de beni beklediğimin üstünde memnun etti. Rakamsal olarak konuşmak gerekirse, şehir içi-dışı ortalamanın üstünde performans ile kullanıldığında 5.5 lt/100km ortalama tüketimi ve yaklaşık 1 sn gecikme ile doldurarak çekiş kontrol sistemi gerektirircesine ivmelenmesi içinde yer aldığı segment itibariyle başarılı nitelikteydi.
Sürüş dinamiklerine gelindiğinde ise, bu noktaya kadar olumlu seyir izleyen test karnesine bir anda olumsuz notları yağdırmak durumunda kaldım: düz yolda direksiyonunun biraz hissiz olması dışında herhangi bir olumsuzluk yaşatmayan 307, viraja gelindiğinde ise önden çekişli araçlara has ciddi bir kafadan kayma (Understeer) huyu olduğunu gösterdi. Özellikle keskin bir viraj içerisindeyken turbonun devreye girdiği 1900 devir civarlarında düşük viteste iseniz özellikle kaygan zeminlerde çekiş kontrol sisteminin elzem olduğu düşündürür nitelikte kafadan kayma sorununu not ederek test notlarımızın sonuna geldik.
Sharkfin Test Karnesi
Olumlu:
+Yaşını gizleyemese de alımlı dış dizayn.
+Geniş Kabin ve hatchback form için yeterli Bagaj Boyutları.
+Yaşını gizleyemese de kullanışlı kokpit dizaynı.
+Yeterli Tüketim/Performans Eğrisi
+Vergi avantajı
Olumsuz:
-İşçilik ve kalite kusurları.
-Hissiz Direksiyon.
-Virajlarda zorlandığında kafadan kayma (Understeer) huyu.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002
#otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...
-
Geçtiğimiz hafta Borusan Oto'nun İstinye Plazasına yolumuz düştü. 2 ay kadar önce Ülkemize ithal edileceği duyurulan BMW 5 Ser...
-
Güney Kore son yıllarda ileri teknoloji kullanımının temel başarı kriteri olduğu pek çok sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründe de ...
-
"Jenerasyon", diğer bir ifadeyle "Kuşak" kavramı dünyanın muasır medeniyetlerinde büyük önem atfedilen bir olg...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder