6 Ekim 2012 Cumartesi

Günün Lezzeti - Mercedes G63 AMG

Değerli biraderim Coşku ile bu hafta yolumuz Ankara-Konya Otoyolu üzerindeki Yetkili Mercedes Bayii Koluman Otomotive düştü.

-2. Kattaki EL2 araçlarına bakarken gözümüz garajın derinliklerine gizlenmiş kocaman bir silüete takıldı.

Yanına yaklaştığımızda tüm haşmeti ile Güncel Mercedes ürün gamının en pahalısı ünvanını taşıyan G63 AMG idi.

Buyrunuz bizzat benim tarafımdan çekilmiş taptaze fotolarıyla Mercedes G63 AMG'ye dair bilgi dokümanı.


1979 yılından günümüze kesintisiz olarak üretilen Mercedes-Benz G Serisi (eski adıyla G-Wagen) yalnızca gümüş ok lakaplı köklü Alman üreticisi için değil, otomotiv tarihi için de büyük önem taşıyan bir araç.

Öncelikle G kısaltmasının ne anlama geldiğiyle başlayalım. G=Gelaendewagen=Arazi Taşıtı anlamına gelmekte Almanca'da. 

Avusturya'da bulunan önceki adıyla Puch, güncel adıyla Magna-Steyr firması tarafından Mercedes-Benz firması için üretilen ve 1979 yılında ilk kez yollara çıkan G Serisinin temel üretim mantığı her türlü arazi ve yol koşulunda tereddütsüz yol alabilecek kısmi olarak da konfor odaklı bir aracı yola çıkartmaktı.

Ancak özellikle Papa II. Jean Paul tarafından resmi merasim aracı olarak kullanılmaya başlanması ile G-Serisi bir anda her segmentten otomobil meraklısının dikkatini çekti. 



Yıllar içerisinde daima artan bir popülerliğe sahip olan G-Serisi, gün geçtikçe esas üretim amacı olan "arazici" kimliğinin yanına "lüks" ibaresi de eklendi. Bu da yetmedi, AMG ve Brabus gibi Mercedes modifikasyonu üzerinde uzmanlaşmış firmalar da G Serisi üzerinde yoğunlaşmaya başladılar.
Ve karşınızda günümüzde üretilen en lüks ve pahalı arazi aracı konumunda bulunan Mercedes G Serisi gamının üstten ikinci sırasında yer alan 63AMG modeli.



Zaten standart haliyle dahi kuvvetli olan 5.5 litrelik 8 silindirli motora 2 turbo ve AMG tadilatlarının eklenmesi ile 544 HP gücünde ve 760NM torka sahip bir canavar konumunda G63AMG'nin motoru. 
Bu canavar motor ile G63'ün 0-100kms hızlanması 5.3 saniye sürmekte ve son hızı 210kms ile sınırlandırılmış durumda. 



DIş görünümde klasik G Serisi silueti korunmuş ve led gündüz farları ve kör nokta önleme sistemli dikiz aynaları gibi modern sistemler ile AMG tarafından araca özel geliştirilen aerodinamik parçalar (bodykit) eklenmiş. 20 inch ebadındaki ultra hafif alaşımlı AMG jantları da bu muhteşem paketin üstüne cilayı çekmiş tabiri caizse.




Aracın çamurluklarının gövde ile birleştiği kısımlara, camlarının etrafına, tampon-gövde birleşim yerlerine dikkatli baktığınızda G Serisini efsane mertebesine taşıyan su-çamur-toz hiçbir doğa koşulundan etkilenmemesini sağlayan izolasyonun ciddiyetini göreceksiniz.


G-Serisi çevre koşullarından o kadar iyi ve etkin şekilde izole edilmiştir ki, tavanının en üst seviyesine kadar suya battığında dahi kabin içerisine su girmemektedir. Şnorkel diye tabir ettiğimiz parçanın araca monte edildiği durumlarda az evvel bahsettiğim fiktif durumun gayet kolaylıkla realiteye dönüştüğüne şahit olabilirsiniz.



Son olarak belirtmemiz gereken, G Serisi sahiplerinin hemen hiçbirinin yukarıda bahsettiğimiz ekstrem koşullarda 1 milyon TL'ye yakın fiyat etiketine sahip bu araçlarını kullanmayacağı gerçeği.
İşte tam bu noktada AMG-Mercedes-Magna/Steyr işbirliğine bir departman daha ekleniyor: Designo. 
G63AMG'nin baklava desenli el yapımı napa deri döşemeleri, ısıtmalı-soğutmalı-masajlı-elektrikli-hafızalı koltukları, 3 adet multimedya ekranı gibi Designo elemanları belki de tüm "arazici" kimliğinden ziyade bu yaşlı kurdun günümüzde de yaşamını sürdürebilmesindeki en önemli faktörler.  

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...