4 Kasım 2012 Pazar

Mercedes C180 (1.6 Turbo/7G-Tronic) Testi / Hayırlı Olsun Görün Çifti





Mercedes C Serisinin en güncel modeli 1.6 Turbo motorlu 7 ileri çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlı C180'in Avantgarde Style Pack modeline sahip olmakta karar kıldı Güler -Fikret Görün çifti.




Güler Elfie Görün ve Yeni MB C180 Avantgarde Design Pack modeli otomobili.

Bu vesileyle 2009 yılında gerçekleştirdiğim ve yayınladıktan sonra pek çok sitede en çok okunan/hit alan otomobil testi ünvanını taşımakta olan C180 testimin karnesini 2012 değişimlerini ön planda tutarak yenilemeye karar verdim.

Öncelikle 2009 yılında yaptığım C180 1.6 Kompressor testimin sonunda yer alan test karnesine (o zamanki adıyla Sharkfin Test Karnesi) bir göz atalım isterseniz. Sonrasında da geçen yıllar ve Mercedes firmasınca yapılan değişikliklerin etkilerini değerlendirelim.

Sharkfin Test Karnesi (2009):

Olumlu:

+Düşük vergi diliminde yer alan ve çevreciliğiyle rakiplerine örnek teşkil eden güçlü ve rafine 1.6 lt Kompresörlü motor.
+Albenili, gösterişli ve değişken (Panjurda büyük veya kaputta klasik yıldız tercihi) dış dizayn.
+Motorun gücüne oranla gayet kabul edilebilir yakıt tüketimi (kompresör yerine turbo kullanılırsa tüketim daha da düşecektir).
+Standart sürücü tipi için gayet konforlu ve emniyetli sürüş dinamikleri.
+36.000 Euro’dan başlayan rakiplerine göre uygun satış fiyatı.

Olumsuz:
-Kabinde kullanılan görece ucuz materyaller.
-Fonksiyonellikten uzak ve sorun çıkartmaya meyyal orta konsol.
-Motor gürültüsü.
-Sürücüye inisiyatif tanımayan elektronik sistemler ve bu sınıfta yakın rakiplerinin gerisinde kalan şasi dinamikleri.


2011 yılı makyajı ve 2012 motor&şanzıman değişimi sonrasında Mercedes C180 1.6 Turbo/7G-Tronic) 

Test Karnesi (2012):

Olumlu:
+Düşük vergi diliminde yer alan, çevreciliği ve ekonomikliğiyle rakiplerine örnek teşkil eden öncekinde de daha güçlü ve rafine 1.6 lt Turbo Beslemeli motor.
+Yıllanmış ve kariyerinin son çeyreğine girmiş olsa da albenili, gösterişli ve değişken (Panjurda büyük veya kaputta klasik küçük yıldız tercihi) dış dizayn.
+Motorun artan gücü ile başarılı bir ters korelasyon oluşturan düşük yakıt tüketimi (Mercedes burada öğüdümüzü dinlemiş ve kompresör yerine turbo kullanmaya başlamış di mi ama B)
+Çok etkin ve konforlu çalışan, aracın bekleme anlarında motorunu kapatarak yakıt ve emisyon tasarrufu yapan Start/Stop sistemi ve sürücüye tasarruflu sürüş öğütleri veren ekonomik sürüş asistanı göstergesinin mevcudiyeti.
+Standart sürücü tipi için gayet konforlu ve emniyetli sürüş dinamikleri.
+Sessiz motor.
+Artan malzeme ve işçilik kalitesi.
+Şık Design Pack Donanımı (Beyaz Kontrast Dikişli Siyah Artico Deri Döşemeler, Siyah/Beyaz Direksiyon, Beyaz Trimler).

Olumsuz:
-Telefon, navigasyon, tv, radyo, vb. araç donanımlarını kontrol eden Command Sistemi hala en büyük rakiplarinin (BMW ve Audi) gerisinde.
-Sürücüye inisiyatif tanımayan elektronik sistemler ve bu sınıfta yakın rakiplerinin gerisinde kalan şasi dinamikleri.

Gelelim kısa kısa bilgilere:



1.6 litre hacminde Turbo beslemeli C180'in motor gücü 156HP, Torku ise 250NM.



2011 yılında yapılan kapsamlı makyaj operasyonu sonrasında kabin ve iç görünüm artık Mercedes-Benz asaletine yakışır seviyeye gelmiş.



480 lt'lik bagaj hacmi premium rakipleriyle benzer seviyede, arka koltukların 1/3, 2/3 oranlarında yatırılabiliyor olması da faydalı bir "opsiyonel" donanım (!)



Turbo motorlu yeni jenerasyon C180'i Kompresörlü eski jenerasyondan ayırabilmek için 2 küçük görsel unsur bulunmakta. 

1. Bagajın sağ kısmında Kompressor yazısının bulunmaması.
2. Ön çamurluklarda BluEfficiency ibaresinin bulunmaması. 



Design Pack'e özgü Siyah/Beyaz kontrastı "tabandan-tavana" aracın içine hakim. Tebrikler Mercedes, makyaj öncesi modelin görece "ucuz" havasından eser kalmamış.



Siyah/Beyaz spor direksiyonun 9:15 tutma yerleri belirgin ve perfore deri kaplı olması sürücü açısından keyif unsuru.



Grafik ekranda analog saat uygulaması: Modern-Klasik kavramı böyle birşey olsa gerek. Beğendik.




Güler Hanım (Annem) 90 derece açılan kaputun içindeki yüksek teknoloji ürünü motoru incelerken.


Sonuç

Çok konforlu, prestijli, görece performanslı ve ekonomik Olgun C Seriniz Hayırlı Olsun Değerli Anneciğim&Babacığım. Uzun yıllar keyifli kazasız sürüşler dilerim.

Bir de Benden Dinleyin: Lamborghini LM002

  #otomobilgurmesi ‘nde bugünkü lezzet konuğumuz 1986-1993 yılları arasında yalnızca 328 adet üretilen, 345 mm ile tüm zamanların en geniş t...